Fájó szívvel számoltunk be róla tavaly novemberben, hogy meghalt a gamerek kedvenc Batmanje, Kevin Conroy, aki mindösszesen 66 évesen hagyott itt minket. Sajátos orgánuma elsősorban a Batman Arkham szériából és a Batman: A rajzfilmsorozatból volt ismerős a rajongóknak, de pályafutása során temérdek szinkront készített, rengeteg karaktert szólaltatott meg.
Utoljára az idén érkező Suicide Squad: Kill the Justice League-ben hallhatjuk majd Batmanként megszólalni, nélküle pedig már Mark Hamill sem fogja többé Jokert elvállalni.
De bármennyire is úgy tűnt kívülállóként, hogy Gotham védelmezőjét szinkronizálni hatalmas buli, a valóságban nem mindig volt az, legalábbis egy újra előkerült Warner-interjúból ez derült ki. Bár a beszélgetés leginkább az animációs sorozatban töltött idejéről szólt, Conroy egy ponton az Arkham-játékok szinkronfelvételeit is érintette. A színész legfőképpen azt szerette volna érzékeltetni, hogy mekkora különbség van a két médium dialógusainak rögzítése között:
"Napi négy órát dolgozol egyedül, egy fülkében, vákuumban, megalkotod a karaktert, megtartod a karakter hangját, aztán megteremted a helyzetet minden egyes sorhoz... és aztán további három alkalommal megismétled. Tudod, 'Add elő dühösen! Ó, tartsd meg a dühöt, és add elő egy kis iróniával! Ó, szeretjük a dühöt és szeretjük az iróniát, most már csak édesítsd meg egy kis szeretettel'. Mire kijössz onnan, már a hajadat téped, és azt kérdezed: 'Mi a f*szt akarnak tőlem hallani?'. Szóval ezt csinálod négy órán keresztül, aztán kapsz egy órát ebédelni, és utána még négy órán át folytatod! És ez így megy egy hétig, csakis egyedül. Aztán kapsz pár hét szünetet, amíg újabb anyagokat írnak, majd visszahívnak. Az Arkham Knight, a trilógia harmadik része két év alatt állt össze, és 37 000 sornyi párbeszédet tartalmazott!"
Persze Conroy nem a Rocksteady csapatot vagy az Arkham-játékokat szerette volna kritizálni, hanem a körülményes folyamat miatt morgolódott, hiszen egy olyan szinkronszínész számára, aki a "hagyományosabb" médiában kezdte a karrierjét, nem lehetett könnyű az átállás arra, hogy egy nagy költségvetésű videojáték főszereplőjét alakítsa egy teljesen más közegben. A munkája azonban legendássá vált és az Arkham-trilógiát emlékezetessé tette, akármekkora kihívás is volt.