A Microsoft kockázatos stratégiát választott, amikor az aktuális konzolgenerációt azzal indította, hogy két eltérő gépet dobott piacra, hiszen bizonyos fejlesztők már a kezdetek óta azzal vádolják az olcsóbb Xbox Series S-t, hogy a gyenge hardvere miatt vissza kell fogniuk a játékaik teljesítményét.
Ha pedig egy stúdió valamiért mégsem végzi el ezt a feladatot, az kellemetlen élményekhez vezethet, amit most két játékos esete demonstrál a Borderlands 3 kapcsán.
Egy felhasználó a napokban a r/Gaming Reddit-fórumra posztolta az alábbi fotót, amely arról tanúskodik, hogy a lövölde számára nem bizonyult elégnek a Series S-ben található 8 GB memória, ezért megszakadt a futtatás. Az eset ráadásul nem tűnik egyedinek, mivel egy a bacon_sammer nevű kommentelő is azt írja, hogy állandóan így jár a Borderlands 3-mal a kis konzolon, míg a Series X-en nincs efféle problémája.
Tekintve, hogy valójában egy 2019 őszén kiadott, vagyis még vastagon előző generációs címről beszélünk, itt most elsősorban a fejlesztő Gearbox Software lehet a ludas, akik benéztek valamit az optimalizálásnál, hiszen a Borderlands 3-nak - elvileg - a szintén 8 GB memóriával bíró Xbox One-on és PlayStation 4-en is crashelés nélkül kell futnia.
A sztori mindenesetre rámutat, hogy mennyire fontos a játék és a hardverek összehangolása, de mostanában sajnos úgyis sokat mesélhettünk erről például a Star Wars Jedi: Survivor, vagy a mér rosszabb állapotban megjelent Redfall kapcsán.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.