Egy közel félórás beszélgetős videóban mesélnek a fejlesztés állásáról a Halo: Infinite készítői a játék hivatalos YouTube-csatornáján, amiben például szó esik arról, milyen tapasztalatokat szerzett a csapat a legutóbbi tesztkör során. Később aztán arról is beszéltek, hogyan fejlődik majd folyamatosan a live service játékként működő új Halo.
Ez utóbbi sajnos azt is jelenti, hogy a Halo: Infinite néhány olyan módja is csak a kezdeti megjelenést követően kerül beépítésre, amik a sorozat múltjában meghatározó elemek voltak.
A 343 Industries úgy döntött, hogy 2022-ben, egy-egy új szezon részeként fog megjelenni mind a kooperatív kampánymód, mind a Forge mód, amiben saját játékszabályokat és módokat találhatnak ki a játékosok.
A videóban a játék kreatív vezetője, Joseph Staten azt mondja, a terv jelenleg az, hogy háromhónapos intervallumokban jelennek majd meg a Halo: Infinite szezonjai, így, mivel a co-op kampány a második, a Forge pedig a harmadik szezonban érkezik majd, három és hat hónappal az erdeti megjelenés után számíthatunk az érkezésükre.
Ennek kapcsán Staten kitért arra is, hogy nehéz mihez viszonyítani, mivel a Halo: Infinite megjelenési dátuma egyelőre nem publikus, de annak kapcsán igyekezett megnyugtatni mindenkit, hogy még a 2021-es ünnepi szeznoban megjelentetik Master Chief következő kalandját, további nagy halasztásra nem érdemes számítani.
Visszatért továbbá a halasztás okaira is, a Forge eszköztár összetettsége mellett a több játékos által játszható kampány beépítésével kapcsolatos nehézségekről ezt mondta a 343 Industries egyik vezetője:
"Ami a co-opot illeti, folyamatosan lehetőségünk van a kampánnyal játszani, ami egy csodás, nyitott, nem-lineáris változtata lesz a Halo kampányélménynek. [A korábbiakhoz képest] sokkal több rugalmasságot ad majd a Banished bázisok legyőzésére, különböző szögekből támadhatod majd meg őket, hogy a saját stílusodban haladj tovább a játékban. De ez nagyon összetett, ha belegondolsz, a mentési rendszer, és a további technikai rendszerek tekintetében, amik ahhoz kellenek, hogy ez a nem-lineáris élmény működhessen. Ez pedig egy kooperatív környezetben még komplikáltabb, ezért is fog tovább tartani, hogy a minőséget biztosíthassuk (...)"
A hibák minimalizálását egyébként értelemszerűen a megjelenéskor elérhető tartalmak kapcsán is biztosítani szeretné a Halo: Infinite csapata, ezért úgynevezett "shutdown" módban dolgozik a stúdió. Ez nem azt jeletni, hogy a saját leállásukra készülnek, hanem azt, hogy új tartalmakat már nem adnak a kezdetben kiadásra kerülő verzióhoz, hanem kizárólag a hibajavításra és a minőségbiztosítsára koncentrálnak.
Ti mit gondoltok, mekkora érvágás lesz a két játékmód hiánya a megjelenéskor?