Noha távolról sem volt tökéletes a Ubisoft 2003-as FPS-e, az azonos című belga képregény alapján készült XIII, a cel-shaded grafikás alkotásnak mégis sikerült beférkőznie a szívünkbe, ezért reméltük, hogy a Microids felügyelte remake-ben sem kell majd csalódnunk. Sajnos mindhiába, mert végül olyan állapotban jelent meg, amiért utóbb kénytelen volt bocsánatot kérni a kiadó és a fejlesztő is.
Ugyanakkor a sűrű mea culpázás közepette megfogadták, hogy nem nyugszanak, amíg helyre nem hozzák a hibájukat. A jelek szerint egy fejlesztőváltást követően még közel két esztendő kellett ahhoz, hogy kipofozzák a XIII Remake-et.
A Microids a Lornsword: Winter Chronicle mögött álló Tower Five csapatára bízta a kármentési munkálatokat, beleértve a PC-s, PS4-es és Xbox One-os változatok ráncba szedését, a többjátékos tartalmak gatyába rázását, valamint a switches port elkészítését. Az új stúdió ténykedésének hála a remake képi világa pár lépéssel közelebb került az eredetihez, megváltozott a HUD, okosabb lett az MI, továbbá PS5-ön és Series X|S gépeken 60 fps-re emelkedett a képfrissítési ráta. Az előző generáció konzoljain 30 fps-sel kell beérnünk, ahogy Switchen is.
Stílszerűen szeptember 13-án jelenik meg a Nintendo hordozható konzoljára szánt változat. Szintén ezen a napon fut be az az ingyenes frissítés, amely az imént taglalt fejlesztéseken túl a 2-13 játékost igénylő online multiplayert is elhozza.