Sokakat meglepett a napokban, hogy miközben egyes, már az új konzolgenerációra is tervezett címekből a megfelelő opciót választva ki tudja hajtani a PlayStation 5 a 120 fps-t, addig a Call of Duty Warzone ilyesmit a konzolok közül jelenleg csakis a rivális Xbox Series X tud.
Eddig nem ismertük a jelenség okát, ám Rocket League fejlesztőcsapata (az Epic Games tulajdonába került Psyonix) lerántotta a leplet: ahogy azt sejteni lehetett, nem a hardver a ludas.
A Eurogamer megtudta a Psyonixtól, hogy nemrég free to play pénzügyi modellre átállt sikerjáték fejlesztői milyen akadályokba ütköztek, amikor 120 fps-re szerették volna felturbózni alkotásukat PlayStation 5-ön.
"Csapatunk elsődlegesen a free to playre történő átállásra, valamint a főbb funkciók - köztük a tornák rendszerének - fejlesztésére fókuszált idén. Emiatt nehéz döntéseket kellett hoznunk azt illetően, hogy mit érhetünk még el. Xbox Series X|S konzolokon engedélyezni a 120 Hz-es képfrissítést csupán egy apró patch, ellenben PS5-ön már teljes értékű portra lenne szükség amiatt, ahogy a visszafelé kompatibilitás működik a konzolon. Utóbbi sajnos nem állt módunkban, mivel másra koncentráltunk."
Noha ebből a nyilatkozatból nem derül ki, hogy pontosan miben különbözik a Sony által alkalmazott eljárás a Microsoftétól, a Digital Foundry szerint elméletben megoldható lenne, hogy a visszafelé kompatibilis PS4-játékok is 120 fps-sel fussanak, ám ez nem kevés időt és erőforrást igénylő feladat. Mindazonáltal talán nem tévedünk nagyot, ha azt feltételezzük, hogy a Sony előbb-utóbb gondoskodni fog róla, hogy könnyebb legyen a fejlesztők dolga. Ez szolgálná ugyanis a legjobban minden érintett fél érdekeit.