A Steam látszólag a saját piactere riválisát látja bennük, de sok nagy játékkiadó, köztük állítólag a Rockstar is szeretne az elsők között lenni, akik sikerre viszik a blockchain alkalmazását a játékiparban. Köztük van a Ubisoft is, akik egy ideje már kacérkodnak a technológiával és kutatták azt, most pedig egy konkrét elképzelést mutattak be, ami kísérletként az egyik játékukba már most behozza az NFT-ket.
Az új szolgáltatás neve Quartz, a rajta kezelhető, NFT-ként működő játékbeli kozmetikai tárgyak pedig a Digit fantázianevet kapták. Az első tesztüzemben a francia kiadó ingyen ad három ilyen Digitet azoknak, akik elmúltak tizennyolc évesek, és legalább ötös szintig játszottak a Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint PC-s verziójával (az első gondolatom reflexből az volt, hogy választhattak volna egy jobban sikerült játékot is, de így megúszhatja a Ubisoft, hogy egy tényleg kedvelt játéka jó hírnevét tegye kockára a kísérletben).
A most kiadott kozmetikai cuccokon - egy nadrágról, egy fegyverskinről és egy sisakról van szó - egy látható szériaszám is helyet kap, és a Ubisoft rendkívül fontosnak tartotta kiemelni, hogy semmilyen játékbeli előnyt nem adnak, a funkciójuk kizárólag kozmetikai.
A jelenleg vázolt tervek szerint a Quartz a későbbiekben sem a legerősebb tárgyak lelőhelye lesz, hanem például a személyes élményeinket és játékbeli statisztikáinkat (például, ha legyőztünk egy bosst, vagy elértünk valamilyen rekordot) rögzíthetjük majd az NFT-khez, és adhatjuk át a következő tulajdonosnak, ha szeretnénk.
A Ubisoft egyébként reméli, hogy a Quartz jó belépő lesz a blockchain világába azoknak is, akik eddig nem használták a technológiát, ezért rendkívül könnyűvé teszik például, hogy saját kriptopénztárcát hozzunk létre a szolgáltatásban (ahol a Digitek mellett más NFT-ket és kriptovalutákat is tarthatunk).
A környezeti hatásokkal kapcsolatos aggályokat azzal próbálja enyhíteni a Ubisoft, hogy egy, az alacsonyabb energiaigényű proof of stake rendszert használó hálózatot használnak, így a Bitcoint vagy az Ethert kezelő blockchain pazarlása nem vonatkozik a Quartzra. Sokan viszont valószínűleg attól is félnek, hogy a kiadók a játékosok megfejésének módjává változtatják a technológiát, tényleges a játékokhoz adott érték nélkül.
Ugyan a Ghost Recon Breakpointtal végzett kísérlet látszólag tényleg ártalmatlan kozmetikai tartalmak kiosztására irányul, ezt a gyanút az első pozitív példa valószínűleg nem altatja el, és sokan szkeptikusak maradnak azzal kapcsolatban, hogy a játékosok tényleg jól járnak-e majd, ha a blockchain technológia belép a játékiparba. Egyelőre csak várni tudunk és figyelni a fejleményeket.