A játék minden idők egyik legnagyobb 8 bites legendája lett - szinte minden C64 tulajnak megvolt és ismerte/játszott vele (a következő platformokra jelent meg annak idején: Amstrad CPC, Apple II, Atari 8-bit, Atari 7800, Atari ST, Commodore 64, DOS, Famicom, ZX Spectrum, Nintendo Game Boy).
A korszakra jellemzően a rövid játékidő miatt nem volt mentési lehetőség a játékban - haveri körben külön rekordokat tartottunk fenn, ki milyen hamar vitte végig. Jordan Mechner, a Karateka legendás, eredeti designere (Ő designolta és keltette új életre a Prince of Persiát is) most úgy döntött, a Karateka is megérdemel egy újraélesztést. Mechner elég pénzt szedett össze, hogy egy kis csapattal nekiálljon egy új Karateka fejlesztésének.
"Az eredeti Karateka egy szerelem gyümölcse volt" - mondta Jordan Mechner "Annyian érezték magukénak és annyian meséltek, beszéltek róla, hogy magunk sem hittük el, csodás érzés volt. Mindig is meglepett, amikor azt éreztem, mekkora hatással volt a játék. A Karateka feltámasztásában tisztelegni szeretnék az eredeti játék előtt egy kompakt, könnyen játszható, gördülékeny, atmoszférikus és gyönyörű játékkal."
Így legyen, kedves Jordan Mechner. Utána pedig fel lehetne támasztani mondjuk a Carmen Sandiego sorozatot is...
Az "új" Karateka Xbox Live Arcade és PlayStation Network alá érkezik majd még ez évben.