James Portnow, aki dizájnerként dolgozott a Call of Duty széria korai részein, tanácsadóként közreműködött a Farmville fejlesztésében, és egyetemi kurzusokat tart videojátékok tervezéséről és gyártásáról, egy közösségi finanszírozással foglalkozó oldalon, a Rockethubon gyűjt pénzt arra, hogy egy évet szinte kizárólagosan a játékokról szóló közbeszéd megváltoztatásának szenteljen.
Portnow szerint erre azért van szükség, mert egyrészt a játékos közösség általában csak és kizárólag kedvenc médiuma védelmében szólal fel, amikor azt támadás éri, továbbá még mindig él az a hiedelem, hogy egy játék nem több, mint csak és kizárólag gyermekek időtöltése, szórakozása.
Tervének három fő lépése van. Elsőként Washingtonban végezne lobbitevékenységet játékellenes törvények ellen ágálva, a politikusok felé kommunikálva a játékos közösség és a játékipar álláspontját. Erre korábbi tapasztalatai vezették, amikor ő maga kampányolt politikusok között a SOPA és a PIPA néven elhíresült törvényjavaslatok ellen, és azzal volt kénytelen szembesülni, hogy az ESA (Entertainment Software Association) néhány képviselőjén kívül nem volt, akivel kapcsolatba léptek volna a döntéshozók, de nem is tudták, kit lett volna érdemes felkeresni.
Másik fő tevékenységeként elsősorban olyan játékokat szeretne felkutatni, amelyek tudományos vagy oktatási értékkel bírnak, kulturális vagy társadalmi üzenetet közvetítenek, és felhozhatóak egy a videojátékról szóló újfajta diskurzusban pozitív példaként. Mi több, szeretne támogatást szerezni (céges és állami forrásokból is) ilyen játékok elkészítéséhez. Végül pedig a játékiparon belül szeretne olyan rendezvényt szervezni, amelyek elősegíthetik ilyen projektek kivitelezését.
A kampány alap, ötvenezer dolláros célját már elérte. Még öt nap hátra van belőle, így nemsokára elkezdődhet Portnow egyéves példa nélkül álló munkája.