A Just Cause 3 közössége nem igazán értette, miért nem fut igazán jól az Avalanche legújabb játéka annak ellenére, hogy a néhány hónappal korábban elrajtolt Mad Max-szel nem volt ilyen probléma. A fejlesztők adtak egy kis magyarázatot a teljesítménykülönbségre.
Mint kiderült, a Mad Max esetében az Avalanche motor egy teljesen más változatát használták, aminek elsősorban a fényeffektekre volt hatása. Az előző generációs konzolokon csak pontszerű fényforrásokat tudtak használni, ráadásul a korábbi motor nem tudta kezelni az áttetsző tárgyakat sem. A Mad Max poszt-apokaliptikus sivatagában ez még elment, viszont a Just Cause 3-hoz már egy újfajta megoldást vezettek be. Ez nem csak az áttetszőséget tette lehetővé, hanem az Avalanche egyik saját élsimítási megoldása is csak az új világítással működik.
Emellett a CPU-terhelést is nagyban sikerült lecsökkenteniük a Just Cause 3-ban használt megoldással, amire szükség is van, mivel Rico kalandjai közben sokkal több minden történik egyszerre a képernyőn, mint a Mad Maxben, ráadásul a Havok fizikai motor is elég processzorigényes. A két világítási rendszer közötti különbségekről egyébként egy rendkívül részletes prezentációt is megosztottak a fejlesztők, ezt itt tudjátok megnézni, bár az nem derül ki belőle, a rengeteg jó tulajdonsága ellenére miért lett mégis rosszabb a teljesítmény. Az Avalanche azt reméli, hogy a jövőben bekerülő SLI- és Crossfire-támogatásnak hála jobban fut majd a Just Cause 3, de amíg be nem kerül ez az opció, ezzel kapcsolatban csak találgatni tudunk.
Nálatok hogy fut a legújabb Just Cause?