A Just Cause 2: Multiplayer Mod készítése már az alapjáték megjelenésének évében, 2010-ben elkezdődött, de nem sokkal később be is fejeződött, mivel a fejlesztők megoldhatatlannak tűnő technikai akadályokba ütköztek. 2012 nyarán végül mégiscsak sikerült leküzdeni ezeket, nemrég pedig - rengeteg munka és 13 bétateszt után - megjelent a végeredmény, ráadásul hivatalos úton, a Steamen.
Mivel a decemberi GameStar teljes játéka a Just Cause 2, ráadásul annak is Steamen aktiválható változata, így adta magát, hogy mi is kipróbáljuk, mit alkottak a rajongók. Nem lövök le túl nagy poént azzal, ha előre megsúgom: fergeteges élményben lesz részünk. Ugyan az indulást beárnyékolta egy apró hiba, de ezt szerencsére sikerült gyorsan megoldani: a Steamről beszerezhető mod adatlapján nem volt sem letöltés, sem játék indítása gomb. Mint később kiderült, a Steam a ludas, mivel azoknál nem jelent meg az indítás, akik rendelkeznek az alapjátékkal. Remek, gondoltam magamban, akkor ez most kimarad, de nem sokkal később a mod automatikusan megjelent a Steam könyvtáramban, én pedig nem voltam rest elindítani az őrületes akciót.
A gyors grafikai beállításokat követően rá is kattantam a szerverkeresőre, ekkor ért az első meglepetés: bizonyos szervereken 1000 (!) fő játszhat egyszerre, sőt, 3 ezres (!!!) szerókat is találtam. A debütálás miatt nem voltak dugig a pályák, én pedig inkább a kevés pingre utaztam, és random beléptem az egyikre, melyen 10-ből 8-an játszottak. A meglepően gyors betöltések (és halálok) után mindig ejtőernyővel érkezünk a véletlenszerű helyszínekre, úgyhogy a játék már itt teszteli képességeinket: nem hátrány, ha épségben földet érünk, aztán neki is állhatunk az aprításnak. Pontosabban állhatnánk, ugyanis a pályák hatalmasak, Panau egész szigetét bejárhatjuk, az ellenfelek pedig jócskán szét vannak szóródva.
Mivel mindent megtehetünk, amit az alapjátékban (visszatér kilőhető kampónk is!), így kocsiba pattantam, és elindultam az egyik irányba, hátha szerencsém lesz. Nem lett, öt perc után pedig meguntam a sétakocsikázást, ezért dobbantottam a szerverről, és másikat kerestem. Négy hasonló próbálkozás után már kezdtem feladni a dolgot, amikor egyszer csak rábukkantam egy magyar szerverre, majd két kezemet összetéve és hálálkodva kapcsolódtam.
Persze ismét olyan helyet dobott a gép, ahol épp nem volt senki, de nem hagytam, hogy a szerverek győzedelmeskedjenek felettem, és miután a T billentyű megnyomásával előhívható chat ablakban beszéltem a többiekkel, kiderült, hogy ezen a pályán mindenki a reptéren gangel. Nosza, az F1 lenyomásával előhívtam a térképet, majd megint csak ámultam és bámultam, mekkora bejárható terület áll rendelkezésemre. A reptér elég távol volt tőlem, de a többieknek erre is volt megoldása: gépeljem be a chatbe a /tp airport szöveget. Megtettem, amit megkövetelt a játék, és pillanatok múlva az emlegetett reptér felett bontogattam ejtőernyőmet, ugyanis a tp parancs nem más, mint a teleport rövidítése.
Ezt a funkciót egyébként a pálya egészére alkalmazhatjuk, így megkönnyítve, és jócskán meggyorsítva az utazást bizonyos gócpontok között. Miután sikeresen landoltam, először a repülőgépek rejtelmeivel ismerkedtem meg: a különböző méretű gépmadarakat a SHIFT lenyomásával lehet mozgásra bírni. Bánjatok viszont óvatosan ezzel a gombbal, ha nem repcsiben ültök, mivel a SHIFT alapjáraton egyfajta turbó löketet ad járműveinknek, így őrületes sebességeket érhetünk el. Olyannyira őrületeseket, hogy pl. a Snakehead T20, ami egy motorcsónak, még a levegőbe is emelkedhet. No de visszakanyarodva a repteres sztorihoz, rögtön be is pattantam egy Boeing-jellegű monstrumba, és elindultam a kifutópálya felé. Ha lúd, legyen kövér, ugyebár. Nagyot akarásomnak ez lett a vége:
A kezdeti sokk után aztán sikerült levegőbe emelkednem, ráadásul nem csak a boeinggel, hanem sima, sugárhajtású gépekkel, no meg helikopterrel is. Amíg vezetői tudásomat fejlesztgettem, a többiek egyre jobban bedurvultak, és megjelent az első mesterlövész is, aki az egyik terminál tetejéről osztogatta az áldást. Miután valaki harci helikopterre lelt, nem volt megállás, még ejtőernyőzés közben is lőttek ki egyeseket, arról nem is beszélve, amikor felszállás közben robbantották ki valaki alól a gépet és az életet. Viszont ennek ellenére zseniális élmény volt az egész: ahogy felszálltunk, repültünk, vagy épp autót vezettünk, miközben a fizika és egymás ellen küzdöttünk. Ezen felbátorodva én is szereztem egy kocsit, amivel el akartam ütni egyik gyanútlan áldozatomat, az akció közben viszont kiszúrt minket a harci helikopteres kolléga, így mindketten jobblétre szenderültünk. Hasonlóan stílusosan léptem ki végül a szerverről: egy Boeinggel lezuhantam és felrobbantam, persze direkt. Like a boss.
A szervereken nem csak egymás likvidálásával, hanem versenyekkel is szórakoztathatjuk magunkat: legyen szó autókról, quadokról, motorcsónakokról, vagy épp a maximum 144 fős roncsautó-derbyről. A győzelmekkel pénzt szerezhetünk, amit aztán saját járművekre költhetünk, a B gomb lenyomásával elővarázsolható játékbeli boltban. Mindezeken felül létezik még egy „Fraction Wars” nevű mód is, melyben 370 bázis vár elfoglalásra, korlátlan számú frakció számára. Ezt sajnos még nem sikerült kipróbálnom, de tuti, hogy megejtem valamikor.
Összességében tehát pozitív élményekkel gazdagodtam, a Just Cause 2 világa ordít a többjátékos mód után, nem is értem, a fejlesztők miért hagytak ki egy ekkora ziccert (hivatalosan idő és pénz tényezőkre hivatkoztak, előbbi még rendben van, utóbbi viszont sántít, hiszen a rajongók saját erőből készítették el). Sebaj, talán majd a Just Cause 3-ban már alapból benne lesz ez a funkció.
A játékot és a multit tehát azoknak is bátran ajánlom, akik csak most csöppentek bele az egészbe, és ha már a decemberi GameStar teljes játékáról beszélünk, miért ne tennétek egy próbát. Rajongóknak pedig kötelező, ha idővel még többen lesznek a szervereken, olyan élményben lesz részünk, hogy csuhajja! Irány tehát a Just Cause 2: Multiplayer Mod Steam és hivatalos oldala, ahol további részleteket találtok a többjátékos mód modról. Sok sikert mindenkinek, remélem valamelyik szerveren találkozunk! (Idő közben elkészült a játék fordítása is, melyet a Magyarítások Portálról tölthettek le.)