Újdonságokkal előrukkolni mindig nagy kockázatot jelent, legalábbis pénzügyileg, talán ezért sem találkozunk manapság annyi korszakalkotó játékkal. A hazai Mithis Games úgy döntött, hogy újítani akar, ezért belevágott a Joint Task Force

Egyelőre az előbbi esélyesebb számukra, főleg ha azt a rengeteg kiváló ötletet amit a nagy közönség elé tártak, mind meg is valósítják. Itt van például egy eddig nem nagyon látott dolog, a média szerepe a háború során. Miközben valós időben irányítjuk az egységeinket, feltűnhet egy-két sajtó munkatárs, akik élőben közvetítik a "tűzijátékot". Természetesen fel fogják venni a cuki "PRESS" feliratú golyóálló mellényt, és így a csúnya közel keleti terroristák nem fogják őket lelőni. Ha ne adj Isten, mégis rájuk lőnének, mert mondjuk a kedves arab emberek nem szeretnek annyira tévét nézni mint mi, és sikerül is lelőniük a sajtós kollégát, az a mi hibánk lesz. És a hibákért megfizetünk, legalábbis kevesebb anyagi támogatást fogunk kapni a további ütközetek során.
Annak érdekében hogy ne történjen meg a fentebb leírt eset, érdemes jól felkészülnünk a harcokra, és figyelni a civilekre. A hozzánk érkezett támogatásból katonákat, tankokat, helikoptereket vásárolhatunk majd. Érdemes figyelni a saját embereink életére is, még akkor is, ha tömérdek pénzzel rendelkezünk (vagy csak pénzkóddal), hiszen a katonák nem csak úgy vannak, mennek és meghalnak. Minden egység fejlődik a küzdelmek során, és még szintet is lépnek. A jobbakat felszerelhetjük gázmaszkkal, csapdakészítő felszereléssel és még miegymással. Az embereinket és felszerelésüket pályáról-pályára tudjuk vándoroltatni, nem kell mindig újakat vennünk. Sőt, ha valamelyik katonánk eléri a négyes szintet, akkor hős státuszba lép, és nem csak a következő pályán, de a következő kampányban is részt vehet.