John Riccitiello nemrégiben még az Electronic Arts ügyvezetőjeként működött, de a cég körüli problémák miatt lemondott posztjáról. Most egy nagyon érdekes kijelentést tett az egyik interjújában a játékok árazásával kapcsolatban.
A volt CEO a Game Informer Summiton beszélt arról, hogy a játékok változatosabb árazása nem lenne egy sátántól való ötlet és szerinte erre a telepítések számában kell keresni a bizonyítékot. "Egyetlen konzolos játékot sem telepítettek még fele annyian sem, mint a Clash of Clans-t" - mondta "a Puzzle & Dragonst többen telepítették, mint akármilyen konzolos címet. A változatosabb árazással elért nagyobb közönség egy elég hasznos dolog lehet".
Riccitiello azt is elmondta, hogy szerinte az ipar vastagja még mindig nem úgy tekint a játékokra, mint egy szolgáltatásra. "A legfontosabb dolog, amit a tradicionális játékiparnak a mobilos piactól meg kellene tanulnia, az maga a szolgáltatás. Ez egy folyamatos üzlet. Azt gondolná az ember, hogy ezt már évekkel ezelőtt megtanultuk, de érdekes módon a WoW, a Sim City, a GTA, a Starcraft és még sok más játék már az induláskor megbotlik, amikor a szolgáltatási egységeiket rakják össze" - mondta a volt vezető.
Riccitiello szerint a tesztelés és a kutatása hiánya miatt van mindez, amit a mobilos fejlesztők a napi rutinjuk keretében megoldanak. A beszédében később még kitért arra a már agyonrágott témára is, hogy a franchise-oknak következetesnek, de egyben innovatívnak is kell lenniük és példának a Call of Duty-t és a Grand Theft Auto-t hozta fel.
Nektek mi a véleményetek? Szerintetek mi alapján kellene árazni a játékokat?