Hirdetés

John Carmack új „őrülete”

|

Annyi év hallgatás után John Carmack visszatért és a Quakeconon bemutatta legújabb játékát, a Rage-t. A Doom korábbi sötét, parás, darkos sci-fi világa helyett ezúttal egy egészen másfajta univerzumban járunk és a játék egyaránt keveri az FPS és az autós elemeket.

Hirdetés

„A Doom 3 után valami másba kezdtünk, amit Darkness-nek neveztünk el.” – mesélte John Carmack a Quakecon előadásán. „Egy új félelmetes, parázós túlélő horrornak készült. Nagyon király terv volt: az egész egy szigeten játszódott volna, ahol érdekes dolgokat művelhettünk. De végül elértünk egy olyan pontra, ahol megkérdeztünk magunktól: „Tényleg akarunk még egy darkos id játékot?” És Carmack válasza a kérdésre egy határozott „nem” volt, így a Darkness a kukába került (érdekes, hogy Xboxra viszont kijött egy hasonlós stílusú és azonos című igen csak szép sikert aratott játék…), viszont megszületetett a RAGE…

Poszt-apokaliptikus Trabantba szállni hú de kafa?

„Azt már mindenki tudta, hogy a hangsúly ezúttal a külvilágon lesz, azonban mi valamit olyasmit szerettünk volna, ami még többet kínál. Talán végre egy kicsit világosabb színvilágra válthatnánk? Sőt, kicsit még jobban kiteljesíthetnénk az egészet? Végül egy poszt-apokaliptikus Road Warrior stílusú játék mellett döntöttünk. Azért nem kell megijedni, 50%-ban még mindig FPS, illetve vannak benne kalandjáték elemek is a rengeteg autós rész mellett.”

A tökös kis üstökös

Carmack után az előadáson Tim Willits mesélt még többet magáról a játékról és fejlesztéséről. A sztori saját bevallása szerint sem fogja alapjaiban megrengetni a világot, de azért illik a RAGE stílusához. „Egy üstökös becsapódik a Földbe és igazi poszt apokaliptikus események láncolatát indítja el. Így egyszerre tudunk realizmus talaján maradni, ugyanakkor fantasy elemekkel vegyíthetjük a játékot.”

A játék főszereplője egyfajta Buck Rogers-típusú karakter, aki visszatér a Földre, pedig már mindenki elfelejtette, hogy valaha igazi híró volt, akit a világűrbe küldtek. A jó és rossz közötti határ állítólag elmosódik majd a sztoriban, amely kicsit a Mad Max 2-re emlékeztet: telepesek élnek kint a sivatagban és egy kegyetlen karhatalom próbál leszámolni velük.

 

 

No more tech demo?

Manapság a technikailag magas szintű játékokat azzal nem túl pozitív jelzővel szoktak illetni, hogy pusztán tech demók, amelyek arra szolgálnak, hogy a motor vizuális képességeit bemutassák, de a játékmenet tekintetében nem túl sok újdonsággal szolgálnak. Sokan a Doom 3-at is ezzel szidták, ezért Tim Willits igyekezett kihangsúlyozni, hogy erről most egyáltalán nem lesz szó: a játék technikai megoldásainak szerves része lesz a játékmenetben is.

Hogy milyen „szerves részekkel” számolhatunk? „Az őrült száguldások és üldözések mellett bárhova vezethetsz, de bármikor ki is szállhatsz járgányodból a sivatagban, barlangokba mehetsz, emberekkel beszélgethetsz, sőt, van még inventory rendszerünk is és kalandjáték elemek - de azért ez nem egy szerepjáték.” teszi hozzá Willits.

 

rage_lead.jpg
rage_3_k.jpg

 

"Nyuszi vagy McFly?"

Mostanában rájár a rúd azokra, akik véres játékot fejlesztenek (lásd: Rockstar, Manhunt 2) ezért amikor Willits közölte a Quakeconon, hogy „T” rated játékot akarnak, a véres részek szinte teljes mellőzése nélkül, akkor felmerül az emberben, hogy nem emiatt van-e? „Nem akarunk már hiper-erőszakot.” – hangsúlyozta Willits. „Más irányba megyünk, bár nem hagyjuk el teljesen azt az irányt, amelyhez eddig tartottuk magunkat. Végül is ez is egy FPS.” Ugyanakkor a Doomokat és Quake-eket jellemző vérfürdőnek vége. „Régen biztos véres játékot készítettünk volna, de már 14 éve ezt csináljuk, és arra a konklúzióra jutottunk, hogy ez nem tesz semmit hozzá az élményhez, ha testrészek repkednek mindenfelé. Mi pedig most a játékélményre akarunk koncentrálni, amely nem attól lesz izgalmas, hogy vérrel festjük be a képernyőt…”

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)