A tájékozott gamereknek cseppet sem újdonság, hogy milyen pezsgő játékiparnak örvendhet Lengyelország, most pedig egy újabb formációval gazdagodik a CD Projektet, a 11 Bit Studiost és a Bloober Teamet is a soraiban tudó közösség.
Dark Passenger néven ugyanis játékfejlesztő céget hozott létre a RealTime Warriors CGI-animátor csapata, akik korábban AAA és indie-játékok százainak animációin, világain és karakterein dolgoztak, köztük a The Witcher 3-mal és a Cyberpunk 2077-tel. A stúdió társalapítója, Jakub Ben közel 5 évet húzott le a CD Projekt RED-nél.
A varsói székhelyű Dark Passenger debütáló alkotása Unreal Engine 5-ben készül, és a feudális Japánba csábítja a játékosokat. Az egyelőre cím nélküli alkotás egy belső nézetes, online fókuszú móka lesz, co-op, PvP és PvE üzemmódokkal, PC-re (Steam + Epic Games Store), PlayStation 5-re és Xbox Series X-konzolra. Az utóbbi kapcsán nem tiszta, hogy ez elírás-e, avagy a gyengébb Xbox Series S tényleg kimarad a repertoárból, de a weboldalon csak a Series X szerepel.
Ami pedig a részleteket illeti, a játékosok nindzsák és kunoicsik (női nindzsák) felett vehetik majd át az irányítást, a sztori szerint pedig egy névtelen trónbitorló és egyre gyarapodó hadereje ellen kell harcba indulnunk. A játékmenetben központi szerepet kap egy halom felkutatásra váró, rendkívüli hatalommal bíró ereklye is, melyek megtalálása kulcsfontosságú lesz az ellenfél eredetének és motivációjának megértéséhez.
A Dark Passenger nagy vertikalitást kínáló pályákat ígér tetőkön ugrálással, lopakodással és dinamikusan változó időjárással. A választható fegyverarzenált egyebek mellett katanák, tanto- és wakizasji pengék, kusarigamák és dobókések alkotják, a közelharc pedig ügyes taktikai érzéket és szoros együttműködést igényel a társainkkal. Az utunkat változatos társadalmi osztályok képviselői szegélyezik majd, színes figurákat ismerhetünk meg a koldusoktól a nemeseken át a szamurájokig. A fejlesztők procedurális megoldásokat is bevetnek, hogy minden játékmenet "egyedi és meglepő" legyen:
"Bár a cél minden játékos számára ugyanaz lesz, annak elérése minden alkalommal más megközelítést, taktikát és választott útvonalakat igényel majd."
A mi érdeklődésünket mindenképp sikerült felkeltenie a lengyel csapatnak, megjelenési dátum viszont egyelőre nincs. Aki alkalmasnak érzi magát rá, akár személyesen is kiveheti a részét a projektből, a Dark Passenger ugyanis több pozícióra is keresi a jövőbeli kollégákat, akik a fizetésükön túl a játék eladásaiból is részesülnek.