Noha jómagam elvi (engem a játék alkotóinak eredeti víziója érdekel) és gyakorlati okokból (túlnyomórészt konzolon játszom már) sem élek rajongói módosításokkal, sokra tartom a videojátékos közösségek azon tagjait, akik időt és pénzt nem kímélve azon fáradoznak hogy új élményeket nyújtsanak a többi játékosnak, vagy épp helyrehozzák a fejlesztők által elkövetett hibákat és pótolják az esetleges hiányosságokat. Magyarán a modok létjogosultsága egy pillanatig sem vitatható, nélkülük például már rég kikopott volna a köztudatból a Skyrim.
De nem a Bethesda RPG-je az egyetlen alkotás, amelynek hosszú távon jót tehet, hogy aktívan foglakozik vele a modderszcéna. Ha létezik olyan játék, amelyhez mindennél jobban passzol a modolhatóság lehetősége, akkor az ne más, mint a transzhumanizmusra és az emberi test módosíthatóságára épülő Cyberpunk 2077.
Eddig is számos mod készült a CD Projekt Red akció-szerepjátékához (egyebek mellett megjelent a járműves harc, bekerültek a kukázott küldetések, elérhetővé vált a sokak által hiányolt külső nézet, és még a kivágott metróhálózat is a helyére került), de várhatóan a jövőben még több fog. És nem csak azért, mert 2023-ban jön a Phantom Liberty kiegészítő, hanem mert mostantól még könnyebben illeszthetnek a felhasználók rajongói tartalmakat a játékukba, mivel a stúdió hivatalos szintre emelte a modtámogatást.
Ennek érdekében a saját oldalán és a Steamen is ingyen közzétette REDmod nevű eszközét, amely kompatibilis a már elkészüld modokkal, és nemcsak ezek beépítése válik egyszerűbbé, hanem a letöltését követően bárki létrehozhat egyedi élményeket és tartalmakat, hozzányúlhat a hangokhoz, az animációkhoz, a szkriptekhez, és így tovább. Ráadásul a patchekkel párhuzamosan frissíteni fogják, hogy ne lépjenek fel kompatibilitási gondok. Ezáltal a CD Projekt Red