Az Eurogamer leült a játék nagyapjával, Jeff Kaplannel, hogy beszélgessenek kicsit az Overwatchról, és annak jövőjéről.
Első körben a karakterek kerültek szóba. Az interjúból kiderült, hogy a Ashe (ha minden a tervek szerint halad) már ma este elérhető lesz a PTR szervereken. A jövőbeli karakterekkel kapcsolatban azt már tudjuk, hogy a Reunion videóban látott Echo nagy erőkkel készül, sőt, a robot hősnő már az Overwatch eredeti gárdájával együtt tervben volt. Egy régóta érlelődő koncepció ő, akin egyébként 5 másik karakterrel együtt dolgozik a Blizzard Overwatch csapata. Hogy mikor láthatjuk, az kérdéses, jelenleg az sem biztos, hogy Ashe után ő lesz a következő. Azt azért Jeff kihangsúlyozta, hogy Echo nem Athena fizikai teste. Athena Winston saját AI-ja, mint Vasembernek F.R.I.D.A.Y. Echo egy teljesen más karakter.
A hősökről átterelődött a szó a cross-platform lehetőségekre is. Mivel a Sony megnyitotta a kapukat a Fortnite előtt, így felmerül a kérdés, hogy az Overwatch lehet-e a következő nagy lövölde, ami legalább az Xbox One és PS4 között gátak nélkül pöröghetne-e. Jeff elmondása szerint a csapat folyamatosan kapcsolatban áll a Sonyval és a Microsofttal. Igyekeznek kitapogatni a kettejük közti hangulatot, és próbálnak előre nyomulni a cross-platformos lehetőségekkel. Jelenleg nincs bejelenteni valójuk, de szeretnének haladni a nagy, közös multis mókázás felé.
Ha már cross-platform, előkerült a Nintendo Switch neve is. A Diablo III: Eternal Collection után adná magát az Overwatch megjelenés. Erre annyit kaptunk válaszul, hogy érdekli őket a technológia, és szeretnék a lehető legtöbb játékoshoz eljuttatni az Overwatch-ot.
"Jelenleg nincs bejelenteni valónk a Nintendóval vagy a Switch-csel kapcsolatban, de..."
Amikor az Eurogamer kollégája tovább kérdezgette a mestert, akkor annyit azért hozzátett, hogy:
"Ez a lehetőség olyasmi, ami felé mi nagyon nyitottak vagyunk."
Kicsit most elkezdtünk reménykedni.
A loot ládák témája is előkerült, amivel kapcsolatban Jeff megerősítette a korábbi nyilatkozatukat, miszerint ha a törvény mást követel, akkor természetesen fejet hajtanak, de nem értenek egyet például Belgium tiltó intézkedésével sem. A fejlesztő szerint egy nagyon játékos-barát loot láda rendszerük van, ami a gyűjthető kredit segítségével lehetővé teszi az egyes cuccok külön beszerzését, ráadásul a dobozokban nincsenek erőt biztosító tárgyak sem. Az Overwatch subredditen rendszeresen úgy látják, hogy a közösség elégedett a megoldással.
A Fortnite egy újfajta monetizációs lehetőséget mutatott be, ami egyébként az Overwatch csapatát is lenyűgözte. A srácoknak és különösen Jeffnek nagyon tetszik a Battle Pass rendszer, még akkor is, ha az üzleti oldalát nem is nézik. Ettől függetlenül brutális munka van mögötte, és a dobozos rendszerről erre váltani egy hosszú folyamat lenne, még akkor is, ha csak a jelenlegi loot boxos megoldáshoz mellékesként csapnák hozzá.
Utolsó kérdésként előkerült, hogy a rengeteg folyamatban lévő Blizzardos projekt mellett nem csábult-e el mindenki kedvenc Overwatch fejlesztője, de erre egy határozott nemmel válaszolt. Ennek pedig mi nagyon örülünk.