Akárki akármit mond, az egyik legjobb Tom Clancy's játék lett a The Division 2, amit, ahogy időm engedi, máig szívesen veszek elő, és a frissítéseknek köszönhetően lényegesen több tartalom van benne, mint amennyivel hetek alatt fel tudnék zárkózni. A világ hangulata és a játékmenet egyaránt betalált nálam, ezért, bár mostanában mobilon kevesebbet játszom, kiemelt izgalommal vártam, milyen lesz a The Division Resurgence, a sorozat iOS-es és androidos spin-offja.
Bár a teljes változat megjelenésére őszig várni kell, a Ubisoftnak köszönhetően jelenlegi állapotában már most kipróbálhattuk, és az élmény egyszerre volt lenyűgöző és teljes mértékben kielégítő.
Ébresztő, ügynök!
Az nem nagy meglepetés, hogy közel konzolos minőségű játékokat már a mobilok is elbírnak, és van is ezekre kereslet, hiszen a CoD Mobile és a PUBG Mobile is őrülten hasít. Az érintőképernyős irányítás sokaknak soha nem lesz kényelmes, de eleget kísérleteztek már fejlesztők ezzel, és a lehetőségekből kihozták a legtöbbet. A Resurgence egy teljesen testreszabható kezelőfelületet és többféle irányítási módot ajánl fel, köztük egy olyat is, amivel a képernyő érintésére célra tartunk, és az elengedésre tüzelünk; elképesztően kényelmes így fejeseket osztogatni. Persze játszhatunk kontrollerrel is, ha az jobb, úgy még inkább közelít az élmény a nagy testvérek által kínálthoz.
A játékmenet nagyon ismerős: fedezékből lövöldözünk azokra, akik lőnek ránk, kiszedjük belőlük a finom lootot, aztán egyre jobb cuccokkal haladunk szépen a küldetéseinkkel. Választhatunk és 12-es szint után bármikor szabadon válthatunk az egyedi képességekkel és eszközökkel rendelkező kasztok között, mást használva, amikor egyedül játszunk, és mást, amikor másokkal együtt. A fegyvereket és cuccainkat fejleszthetjük, módosíthatjuk is. A PvP-t és a kooperatív módot még a béta zártsága, korlátozottsága miatt nem tudtuk kipróbálni, de szólóban tényleg a The Division-csomagot kapjuk, amit úgy szerettünk.
Utunk Manhattanbe visz, nem sokkal a fekete pénteken kitört járvány után aktiválnak minket is, és rögtön nekiláthatunk a problémaelhárításnak, megismerve egy teljesen új történetet, új és ismerős karakterekkel. A sztori nem fog mély nyomot hagyni senkiben, de ezt már megszoktuk; arra jó, hogy keretet adjon az eseményeknek. A küldetések kellően rövidek, nem vagyunk órákig készülékhez kötve, amit az akksi is megköszön. Egy ponton túl a várost szabadon bejárhatjuk, válogathatunk a küldetések között, napi, heti és ideiglenes kihívások, opcionális missziók és további tennivalók is várnak minket - a korlátozott ideig elérhető feladatok azért is fontosak, mert valahol ennek kapcsán jön majd képbe a monetizáció, elvégre a Resurgence-nek jövedelmezőnek kell lennie; hogy milyen módszereket használ majd erre, az még pontosan nem ismert, a battle pass elvileg tűrhető áron kínál majd mindenféle szuper dolgokat.
Lőj már le!
A látványról áradozhatnék még (egy iPhone 13 Pro Maxon játszottam, stabil 30 fps-sel, sőt, iMacre tükröztem a képet, és az nagy képernyőn is jól mutatott), de az ellenfelek mesterséges intelligenciájáról már nem tudok annyi pozitívat elmondani. Eleinte nem volt nagy kihívás likvidálni mindenkit, mert iszonyúan bénáztak, és olyan is előfordult, hogy gépi társam előreszaladt, majd megállt az ellenfélnek háttal, és mindketten ellentétes irányba nézve próbálták kitalálni, mi legyen a következő lépésük. Nem próbálnak annyira bekeríteni minket, mint a The Division 2-ben, de ez valahol legalább azt is szolgálja, hogy nem kell vért izzadnunk az összecsapásoknál. Azért a bossok kegyetlenek és nyelik a golyót is.
Amennyit eddig játszottunk vele, az alapján a The Division Resurgence egy kiemelkedő mobilos játék, amit elsősorban a sorozat rajongói fognak nagyon szeretni. Szépen fut, izgalmas, minőségi, nem csak a lehúzásra játszik, gyönyörű a látványvilága (megfelelően erős készülékeken), összességében egész ígéretes. A zárt béta ma indult el, ám csak néhány országban (Magyarország nincs köztük), de regisztrálni így is érdemes, hátha egy következő körben nekünk is megadatik a lehetőség.