Hirdetés

Játékfejlesztők tették helyre azokat, akik szerint bénán néz ki a GTA VI kiszivárgott verziója

|

Világos, hogy nem kell mindenkinek értenie a játékfejlesztésnek, de ugyanígy nem kéne messzemenő következtetéseket levonni egy korai buildből - erre próbálja most felhívni a figyelmet a szakma.

Hirdetés

Sokaknak nem világos, miért akkora gond a Grand Theft Auto VI korai verziójának kiszivárgása, és olyan téves következtetésekre jutnak, miszerint ez remek "ingyen reklám" a Rockstarnak. Ők egyrészt nem gondolnak arra, már csak az hatalmas veszteség, hogy nem a stúdió leplezheti le az olyan kifejezetten fontos részleteket, mint a főhősök kiléte vagy a helyszín, arra pedig pláne nem, hogy a hétköznapi felhasználó teljesen félreértheti a látottakat, és sokan félre is értik. Nincs ugyanis mindenki tisztában azzal, hogy mit takar egy korai build, mennyiben más még ez, mint a kész játék. Aztán jönnek az olyan hajmeresztő megállapítások, mint amit alább olvashattok. Szerencsére erre most megfelelő reakció is érkezett.

Az egész lavinát egy tweet indította el, melynek szerzője nagyvonalúan közölte az internet népével, ha valaki tisztában van a játékfejlesztés menetével, akkor pontosan tudja, hogy a látvány az első dolog, amivel elkészülnek a fejlesztők. Véleménye szerint mivel 4 éve készül már a GTA VI, amit a kiszivárgott anyagokban láttunk, az nagyjából teljesen az a vizualitás, amivel a kész játék is bírni fog.

Ne engedjük el ezt a kiváló okfejtést egyszerűen annyival, hogy nettó baromság, és szerencsére a játékipar dolgozói, a valódi fejlesztők sem akarták annyiban hagyni a dolgot. Így születtek meg az alábbi videók és tweetek, melyben most tényleg megmutatják nekünk, hogyan festettek kedvenc játékaink a fejlesztés korai szakaszaiban. Spoiler: nem úgy, ahogy aztán végül a boltok polcaira kerültek. 

Hirdetés

A Kotaku remek gyűjtéséből mi is megmutatjuk nektek a legjobbakat. A sort Paul Ehreth, a Control vezető dizájnere kezdte, aki egy mókás felütéssel nyitott. Úgy fogalmazott ugyanis, hogy ha már úgyis a videojátékok grafikája készül el első körben, megmutatná a Control korai verzióját, hiszen a csapata egy halom díjat zsebelt be a játék grafikája miatt. Íme:

A nemrég megjelent Cult of the Lamb fejlesztői is megmutatták, mennyire igaz az a teljesen hajmeresztő állítás, miszerint "először a videojátékok grafikája készül el":

A Sea of Thieves például így nézett ki még 2014-ben, azaz négy teljes évvel a tényleges megjelenés előtt:

Ennyit változott az Immortality:

Ez a Thunderjaw is pontosan úgy néz ki ugyebár, mint a Horizon Zero Dawn végleges verziójában:

Így nézett ki anno a The Last of Us:

Az Uncharted sem maradt ki a buliból:

Nem kifejezetten a fentiekhez kapcsolódik, de megesett már korábban, hogy egyes stúdiók direkt megosztottak felvételeket a korai verziókról - persze csak a játék megjelenése után. Ilyen például az alábbi anyag is, melyben a 2018-as God of War egyik legendás harcjelenetének prototípusát nézhetitek meg.

Lényeg a lényeg: a Grand Theft Auto VI kész verziója nyilvánvalóan nem úgy fog kinézni, mint a kiszivárgott felvételeken látható korai build - ami egyébként egy GTX 1080-on, illetve egy fejlesztői PS4-en is futott.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)