Sokaknak nem világos, miért akkora gond a Grand Theft Auto VI korai verziójának kiszivárgása, és olyan téves következtetésekre jutnak, miszerint ez remek "ingyen reklám" a Rockstarnak. Ők egyrészt nem gondolnak arra, már csak az hatalmas veszteség, hogy nem a stúdió leplezheti le az olyan kifejezetten fontos részleteket, mint a főhősök kiléte vagy a helyszín, arra pedig pláne nem, hogy a hétköznapi felhasználó teljesen félreértheti a látottakat, és sokan félre is értik. Nincs ugyanis mindenki tisztában azzal, hogy mit takar egy korai build, mennyiben más még ez, mint a kész játék. Aztán jönnek az olyan hajmeresztő megállapítások, mint amit alább olvashattok. Szerencsére erre most megfelelő reakció is érkezett.
Az egész lavinát egy tweet indította el, melynek szerzője nagyvonalúan közölte az internet népével, ha valaki tisztában van a játékfejlesztés menetével, akkor pontosan tudja, hogy a látvány az első dolog, amivel elkészülnek a fejlesztők. Véleménye szerint mivel 4 éve készül már a GTA VI, amit a kiszivárgott anyagokban láttunk, az nagyjából teljesen az a vizualitás, amivel a kész játék is bírni fog.
Ne engedjük el ezt a kiváló okfejtést egyszerűen annyival, hogy nettó baromság, és szerencsére a játékipar dolgozói, a valódi fejlesztők sem akarták annyiban hagyni a dolgot. Így születtek meg az alábbi videók és tweetek, melyben most tényleg megmutatják nekünk, hogyan festettek kedvenc játékaink a fejlesztés korai szakaszaiban. Spoiler: nem úgy, ahogy aztán végül a boltok polcaira kerültek.
A Kotaku remek gyűjtéséből mi is megmutatjuk nektek a legjobbakat. A sort Paul Ehreth, a Control vezető dizájnere kezdte, aki egy mókás felütéssel nyitott. Úgy fogalmazott ugyanis, hogy ha már úgyis a videojátékok grafikája készül el első körben, megmutatná a Control korai verzióját, hiszen a csapata egy halom díjat zsebelt be a játék grafikája miatt. Íme:
A nemrég megjelent Cult of the Lamb fejlesztői is megmutatták, mennyire igaz az a teljesen hajmeresztő állítás, miszerint "először a videojátékok grafikája készül el":
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Cult of the Lamb 🙏🐑👑 OUT NOW (@cultofthelamb) September 20, 2022
Here's what early versions of Cult of the Lamb looked like pic.twitter.com/F5EyEH6M9r
A Sea of Thieves például így nézett ki még 2014-ben, azaz négy teljes évvel a tényleges megjelenés előtt:
This is Sea of Thieves footage from Novmber of 2014. An upgrade from the earliest pill pirates, but still very much a work in progress. It was using Unity for more agile, iteratative testing, while work in Unreal at this time was very early, aiming to create the reveal trailer. pic.twitter.com/yIPLtBLIUv
— Jeph Pérez (@rare_fanatic) September 20, 2022
Ennyit változott az Immortality:
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Sam Barlow, offering IMMORTALITY (@mrsambarlow) September 20, 2022
FYI, here's what IMMORTALITY looked like for the first 2 years where we were focused on getting the A.I. and combat gameplay balanced vs. how it shipped pic.twitter.com/lXoBQeKYUO
Ez a Thunderjaw is pontosan úgy néz ki ugyebár, mint a Horizon Zero Dawn végleges verziójában:
"Graphics are the first thing finished in a video game"
— Cian Maher (@cianmaher0) September 20, 2022
Here's a Thunderjaw from an early build of Horizon: Zero Dawn pic.twitter.com/Xq6fw5fS0e
Így nézett ki anno a The Last of Us:
Yes..this is what the Last of Us looked like in it's development stages.
— Naughty Dog Central (@NaughtyNDC) September 20, 2022
Every game you ever played went through this. pic.twitter.com/acNFSRjIAo
Az Uncharted sem maradt ki a buliból:
Here's that downhill chase section played in blockmesh vs art blockmesh vs final art. There are a million stages between. #blocktober pic.twitter.com/goTrkE2XEM
— Kurt Margenau (@kurtmargenau) October 4, 2017
Nem kifejezetten a fentiekhez kapcsolódik, de megesett már korábban, hogy egyes stúdiók direkt megosztottak felvételeket a korai verziókról - persze csak a játék megjelenése után. Ilyen például az alábbi anyag is, melyben a 2018-as God of War egyik legendás harcjelenetének prototípusát nézhetitek meg.
Lényeg a lényeg: a Grand Theft Auto VI kész verziója nyilvánvalóan nem úgy fog kinézni, mint a kiszivárgott felvételeken látható korai build - ami egyébként egy GTX 1080-on, illetve egy fejlesztői PS4-en is futott.