Jade Raymond, aki jelenleg a Splinter Cell: Blacklist producereként tevékenykedik, megosztotta véleményét az általánosságban vett többjátékos élményekről és azok fejlődéséről.
Raymond szerint a next-gen konzolok többjátékos élménye vetekedni fog az egyjátékos kampányokéval, legfőképpen az NPC-k számának jelentős növekedésének és a sokkal részletesebben áthozató motion-capture-nek köszönhetően. Azt is hozzátette, "fontos szempont, hogy mindenki számára élvezetet nyújtson a multiplayer, ne csak a hardcore játékosoknak készüljön, mert jelenleg azok, akik kevésbé ügyesek például egy FPS-ben, nagy részt megelégszenek az egyjátékos kampánnyal, talán még ki sem próbálják a multit."
"Képzeljük csak el, hogy ezres NPC tömegek sétálnak az utcán, ráadásul mindegyik intelligensen viselkedik és reagál a környezetére. A játékátvezetőkben mostantól akár a saját karakterünkön kívül más élő játékosok is szerepelhetnének, ami még magasabbra emelné a többjátékos élményt." - mondta el Raymond. Ezt egyébként a Destiny már csinálja is.
Úgy gondolja továbbá, hogy az egyjátékos kampányok ideje a jövőben le fog áldozni és ahogy átveszi a helyét a multiplayer, úgy lesz folyamatosan egyre népszerűbb és közkedveltebb a játékosok körében.
Egyelőre még igencsak kérdéses, hogy pontosan hogyan lehetne egy mindenki számára élvezetes, folyamatosan online kapcsolatot igénylő lövöldözős játékot készíteni, olyat, amiben nem vész el teljesen az egyedüllét élménye és ahol a történetmesélés sem látja ennek kárát. Valószínűleg a Destiny és a Titanfall készítői is sokat merengenek a témán sőt, talán ők járnak a legközelebb az igazsághoz. Jade Raymond mindenesetre felkeltette az érdeklődésünket, kíváncsian várjuk, mit hoz a jövő a Ubisoft háza táján.
Ti mit gondoltok a fentiekről? Nektek egy játék egyjátékos kampánya, vagy a többjátékos módja a fontosabb?