A tavaly decemberi The Game Awardson leplezte le a Saber Interactive, hogy készül nála egy dinoszauruszos túlélőhorror, a Jurassic Park: Survival, amely nem többjátékos szörnymókát ígér, hanem egyjátékos fókuszú akció-kalandra számíthatunk a Universal támogatásával.
Az Isla Nublaron játszódó projekt egyik különlegessége az lesz, hogy hol ki kell cseleznünk a franchise első részének ikonikus dinóit, hol el kell menekülnünk előlük vagy interakcióba kell lépnünk velük, azonban a hangsúly végig a figyelemelterelésen és a lopakodáson lesz. Ez persze nem lesz könnyű, mivel állítólag a lények viselkedése "sajátos és adaptív" lesz - egy jelentés szerint leginkább úgy kell elképzelnünk a koncepciót, mint az Alien: Isolationét, csak éppen xenomorf helyett raptorokkal, T.rexekkel és egyéb ősgyíkokkal, valamint az űr helyett dzsungellel.
A Universal Experiences vezető producere, John Melchior és a Saber Interactive kreatív igazgatója, Oliver Hollis-Leick egy belsős kérdezz-feleleket tartottak, amely során számos új részlet látott napvilágot a játékkal kapcsolatban. A Jurassic Park: Survival egy nappal az 1993-as film eseményei után fog játszódni, a sztori középpontjában az InGen egyik tudósa, Maya Joshi áll, aki a film főszereplőinek távozása után az Isla Nublaron maradt. Ott kell életben maradnia és megpróbálnia neki is elmenekülni, miközben igyekszik elkerülni minden veszélyt.
Melchior és Hollis-Leick elmondták, hogy nemcsak a már jól ismert ikonikus helyszíneket fogjuk újra látni, hanem vadonatújakon is megfordulunk. Ez lehetővé tette számukra, hogy olyan helyeket is felfedezzenek, amelyek Spielberg kultikus alkotásában csak felsejlettek, de sosem láttuk őket. Például olyan távoli épületek, ahol a látogatók éjszakázhattak volna, ha minden a terv szerint alakul. Az általunk ismert helyszínek pedig a film utóhatása miatt változhattak meg. Ez az, ahol ők kezdenek mesélni. A sziget ugyanúgy része lesz a sztorinak, mint a szereplők vagy a dinoszauruszok.
És ha már a szereplőkről és dinókról van szó, Hollis-Leick szerint mindkettő kapcsán készülnek meglepetésekkel. Több új karakterre is számíthatunk Maya Joshi mellett, ami pedig a további lényeket illeti, arra csak egyetlen idézettel válaszolt a kreatív igazgató: "Az élet utat tör magának." A játékmenetet ugyan még nem mutatták be részletesen, de a fejlesztő ízelítőt adott abból, hogyan fog működni a sziget felfedezése Mayával:
"A szigeten különféle terepviszonyok várnak, közülük sok elég nagy kihívást jelent. A játékosoknak bizonyos esetekben óvatosnak kell lenniük és meg kell tervezniük a lépéseiket, előre felmérniük a lehetséges útvonalakat. Lesznek olyan helyzetek is, amikor a lehető legcsendesebben és legkörültekintőbben kell mozogniuk, hogy ne hívják fel magukra a ragadozók figyelmét. Maya, a főszereplő nem rendelkezik szuperképességgel és nem is akcióhős. Minden sarkon valódi veszély leselkedik rá, így a játékosoknak az intelligencia, a szívósság és a türelem keverékét kell alkalmazniuk ahhoz, hogy túléljék a sziget kihívásait."
Melchior szerint a Jurassic Park: Survival az egyik leggyakrabban kért játék a Universalnál, de sajnos odébb van még a megjelenése: idén már biztosan nem fog befutni, szóval legkorábban 2025-ben játszhatunk vele PC, PlayStation 5 és Xbox Series X/S platformokon.