Finoman szólva is katasztrofálisnak látszódhatott a Battlefield 2042 indulása, és ugyan a játék közel sem volt annyira játszhatatlan mint azt sokan állították, érződik a programon, hogy nem ez volt a terv és még sok idő kellett volna, hogy befejezhessék.
A fejlesztésért felelős DICE persze rögtön a globális indulás után elkezdte foltozgatni a játékot, most pedig meg is érkezett az első nagy javítócsomag, amiben számtalan hibát orvosoltak a fejlesztők.
Teljes szervert átfogó ponttáblára, hangos csevegésre és hasonló, ahogy az EA szeret rájuk hivatkozni "legacy feature-ökre" senki ne számítson, a csütörtök reggel 9-től tölthető csomag azonban számos bugot takarít ki a játékból.
Szerintünk ezek a legfontosabbak:
- Javításokat végeztek, hogy amikor járműben hal meg egy játékos, ne essen be a pálya alá.
- Kijavítottak számos hibát ami vibrálást és villogást okozott egyes grafikai elemeknél.
- Fejlesztették a deploy képernyőt.
- Füstökkel tették láthatóbbá a kimenekítési pontot (Extraction Zone) a Hazard Zone módban, ami minimális fedezéket is biztosít.
- Javították egyes Portal fegyverek hibáját, amelyek túl nagy szórást okoztak, ha rögtön futás után vették vállba az adott fegyvert a játékosok.
- Láthatóvá tették az ellenfelek életerejét: a járművekét 200 méteren belül, a gyalogos egységekét pedig 50 méteren belül.
- A botok mostantól gyakrabban élesztik újra a csapattársaikat.
- Javítottak egy hibát, ami miatt olykor nem működött a rakétaelhárító és a robbanótöltet újra irányba állt az eredeti célpontjára.
- Javítottak egy hibát, ami miatt a járművek tovább gurultak hátrafelé a billentyűzet (vagy joystick) elengedése után is.
- Javítottak a vizuális megjelenítésen, amikor egy ellenséges célpontot lőnek a játékosok. Hozzátették azonban, hogy további beavatkozás szükséges.
- Csökkentették az NTW-50 járművek elleni hatékonyságát.
- Megjelent egy UI változtatás, mostantól 50 méteres körzetben látszódnak a medic játékosok.
- Ezzel együtt a pingelés is megérkezett, mostantól a játékosok jelezhetik egymásnak, ha úton vannak a másikért, hogy újraélesszék.
A teljes lista, több mint 100 hibajavítással az EA hivatalos oldalán elérhető. Jó látni, hogy a fejlesztők hallgatnak a játékosok visszajelzéseire és mind a három játékmódot foltozgatják a kritikák hatására. Hosszú még az út és nem túl biztató, hogy a Farming Simulator is népszerűbb, mint a Battlefield, de legalább látszik az igyekezet.