Jó ideje tologatja maga előtt a feladatot a CD Projekt Red, hogy az új konzolgenerációra optimalizálja a Cyberpunk 2077-et. A játék eddig is profitált a PlayStation 5 és az Xbox Series X (valamint kevésbé látványosan az Xbox Series S) hardverének erejéből, ám az 1.5-ös patch telepítését követően minden eddiginél vonzóbb arcát fogja mutatni Night City konzolon.
Már elérhető a körülbelül 50 GB-os tapasz, amelyet akkor is érdemes lerántani, ha még mindig az előző konzolgeneráció valamelyik tagját nyúzzuk, mert nem minden újdonság a PS5 és az Xbox Series X|S privilégiuma. Fontos továbbá tudni hogy míg a Microsoft gépein a frissítés automatikusan új generációs változatot varázsol a régi Cyberpunk 2077-ből, addig a Sony masináján manuálisan le kell töltenünk a PS5-ös appot (gyk: PS5-ös verziót), abba átvinni 1, azaz egy darab mentést.
Ezután folytathatjuk is a kalandot, de előbb még újra el kell osztanunk a perköket, mert a CDPR jelentős mértékben átdolgozta és a korábbiaktól eltérően rendszerezte őket, közben megszabadult a haszontalanoktól és rágyúrt a késdobálásra.
Hozzányúltak az MI-hez is a fejlesztők, ami élvezetesebb tűzharcot eredményez, és megváltoztatták a tömeg viselkedését is, máshogy reagálnak, ha veszélyben érzik magukat. Továbbá V testre szabhatóságára, a lakberendezésre és a belső nézetes autóvezetésre is sok figyelmet fordítottak az elmúlt hónapokban.
Essen még pár szó a látványról. Xbox Series X-en és PlayStation 5-ön kétféle mód közül választhatunk, és csakis rajtunk múlik, hogy feláldozzuk-e a 60 fps simaságát a ray tracingért cserébe. Series S-en nem csalogathatók elő ezek az effektek, a képkockaszám sem megy 30 fps fölé, miközben a felbontás plafonja 1440p, ellentétben a nagy testvér és a konkurens 4K-jával.
Elégedettek vagytok az eredménnyel?