Az ilyen súlyú bejelentéseket általában infóbombák egész garmadája szokta követni és ez esetben sem volt ez másképp. Az ehavi számunkban Duncan által prezentált hat oldalas összefoglaló után azt hittük, hogy egy időre ismét visszavonulót fúj a Starcraft II és a hét bő esztendőt hét szűk követi majd, de mindenki nagy örömére ez nem így történt. Alig volt lehetőségetek átbogarászni az újságcikket máris újabb infókkal öntöttek nyakon minket, ami jól is jött ebben a nagy nyári kánikulában.
Az első szárnypróbálgatások
Gondolom sokatokban felmerült a kérdés, hogy igen, az mind szép és jó, hogy a veterán starcrafterek örülnek a bejelentésnek, de mi lesz a kezdő játékosokkal, akik szinte félve fognak leülni a játék elé, mert lányos zavarukban azt se tudják, melyik ikonra kattintsanak, hogy mozgásra bírják a nagy nehezen összeverbuvált seregüket. Nos, jó hírem van. A Blizzard fejlesztői mindenkit megnyugtattak, a játék szinte játszatja magát. Nem kell hozzá előképzés, se diploma, hála a szájbarágós tutorialnak és az átlátható, letisztult játékmenetnek minden pofonegyszerű és könnyen érthető lesz. Ezen felül még egy nagy kérdésre is választ kaptunk. A reménykedők lelkesedését végleg lelombozta a Blizzard, ugyanis immáron száz százalék, hogy csak három faj fog feltűnni a folytatásban.
Egységben az erő
Persze mit sem érne egy ütős RTS ütős egységek nélkül. A cikkünkből és a kiadott videókból már kiderült, hogy a második részben feltűnő egységek java az előző részből fognak visszaköszönni, ami ugye valamilyen szinten jó is, meg rossz is. Természetesen nem csak a nosztalgiázás miatt döntött így a Blizzard, a régi egységek tökéletesen beváltak anno, és valljuk be, azért hiányoznának is. Most vegyük sorra azokat az egységeket, amik az újságcikkből kimaradtak. Mindenki örömére, a folytatásban mindkét Templar egység visszatér a Protoss oldalon. A Dark Templarok ismét lopakodó, közelre támadó harcosok lesznek, akik elég hamar meg tudják tizedelni a sorainkat, ha nem rendelkezünk detektorral. Képességeiről sajnos még nincs több hír. A High Templarok ismét a varázslatok nagymesterei lesznek. A területre ható bénító és sebző támadásokon felül védő mezőket is képes lesz létrehozni, nem beszélve arról, hogy két Templar ismét meg tudja idézni a bivalyerős Archont, amit most Twilight Archonnak kereszteltek el. A Carrier is vissza fog térni, csak új köntösben. A Tempest névre hallgató űrhajó igen erős védelemmel fog rendelkezni, de sajnos csak a földi egységek ellen. Fő támadása ismét az lesz, hogy kicsi, támadó lemez formájú egységekkel árasztja el a játékteret, akik igen hatékonyan képesek fellépni a velünk szemben álló fél közkatonái ellen . Az egyik legérdekesebb új egység a Soul Hunter lesz, aki a harctér szélein lebegve képes elszívni az ellenséges gyalogság lelkét (gyk. hirtelen halál), és minél több ilyen lelket tesz magáévá, annál erősebb és erősebb lesz. A páncélozott kukac, a Reaver is visszatér, hogy újra kellemetlen perceket szerezzen az ellenségeinknek. Ismét vastag páncél fogja borítani a testét, így tökéletes lesz mozgó lövegként, hogy erős „bombáival" szinte fél pillanat alatt megsemmisítsen bármilyen bázis védelmet. Itt említeném meg azt, hogy a Protoss védelem egyik kulcspontja, a Phase Cannon immáron nem lesz helyhez kötve. Ez annyit tesz, hogy lehetőség van arra, hogy energiává alakítsuk őket, és a Pylonok hatótávolságán belül bárhova át teleportálhatjuk őket, ami igen nagy taktikai előnyhöz juttat minket. Végére hagytam a Star Relic néven ügyködő egységet. Ő szintén varázslatokkal operál, de olyan szinten, hogy a High Templarok kezdő tanoncoknak tűnnek mellettük. Nem elég, hogy olyan láthatatlanná tévő mezőt tudnak létrehozni, ami minden egységet és épületet eltűntet, de képesek egy olyan sugár bevetésére is, amely fokozatosan sebzi az áldozatot addig, amíg az el nem patkol, de nem akárhogy. Minden ellenfelet, amit ezzel a sugárral megjelöltünk egy tekintélyes robbanás keretében fog kiszenvedni, ami természetesen sebzi a körülötte tébláboló társait, de a hab a tortán az, hogy minél nagyobb az egység, annál nagyobb bummal fog jobb életre szenderülni. Sajnos a Terran és a Zerg oldalról ismét nem szolgálhatunk semmi fejleménnyel. Amiket láttunk a videókban, és olvastunk a cikkben, azok már biztosak.
Szemtől szemben
A Starcraft igazi világsikerét a játék multiplayer része hozta meg igazán. A mai napig hatalmas online népszerűségnek örvendő Brood War után nem volt kétséges az, hogy a Blizzard igencsak nagy erőt fog abba fektetni, hogy a folytatás multiplayer része minden igény kielégítsen. Mivel a játékban nincsen RPG beütés, mint a Warcraft 3-ban, így már alapból gyorsabb a játékmenet, de a fejlesztők szerint még így is sikerült gyorsítani a meccsek menetén. A fő cél az, hogy a nagyszámú egység kiválasztás lehetősége mellett egy online összecsapás durván 20 perc alatt lemehessen. Ez arra ösztökéli majd a játékost, hogy újra és újra játszani akarjon, ráadásul az ilyen tömény akció mellett egy pillanatra se vált az online játék üres járatba és végig izgalmas és pörgős marad. A Blizzard mindig is értett az internetes játékosok kiszolgálásához és úgy érzem erre most sem lesz panasz.
Ready to roll out?
A játék gépigényéről még mindig nincsenek pontos hírek, de az biztos, hogy a grafika igen jól skálázható lesz, így a gyengébb gépek tulajdonosai is eljátszhatnak majd vele. Az már biztos, hogy a pixel shader 2.0-át támogató videokártya elengedhetetlen lesz a játék futtatásához. Mit lehet ehhez a játékhoz hozzáfűzni? Egy legendának kell megfelelnie és több millió játékosnak. Mondhatnánk, hogy ez szinte lehetetlen feladat, de ki, ha nem a Blizzard lenne erre a legalkalmasabb? Az alap már adott, a játékosok türelmetlenek, a munkálatok zajlanak, így nincs más hátra, mint türelmesen várni, ha más nem, az augusztusi BlizzConig, ahol a StarCraft II már játszható lesz.