Aki nem ismerné, a fenti idézet a 60’-as években futó Pókember rajzfilmsorozat kultikus betétdalából való, amit azóta is rendre szeretnek felfrissíteni az előadók. De természetesen olyan messze nem megyünk vissza az időben, mivel az igazi filmes sikert pont tíz éve alkotta meg Sam Raimi és csapata. A most bemutatásra kerülő A csodálatos Pókemberrel együtt immár negyedik zeneszerzőjét fogyasztja a széria. Lássuk – pontosabban hallgassuk – hogy milyen munkát végeztek.
Danny Elfman – Spider-Man (2002)
2002-ben, oly sok év jogi hercehurca után, végre mozikba hálóhintázhatott a közkedvelt és barátságos Pókember, Sam Raimi dirigálása alatt, Tobey Maguire tálalásában. A film az év legnagyobb mozis szenzációjának bizonyult (114 milliós első hétvégi bevétel, ami addig példaérték nélkülinek bizonyult), így később jöhettek a folytatások.
A zeneszerzői posztra Raimi Danny Elfman-t kérte fel, akivel annak idején a Liam Neeson főszereplésével készült Darkman kapcsán már volt alkalma együtt dolgozni. A komponista az 1989-es Batman óta gyakorlatilag a képregényadaptációk specialistájának számít filmzenei berkekben, hiszen a Denevérember és a Hálószövő muzsikái mellett ő jegyzi a Dick Tracy, a 2003-as Angg Lee féle Hulk, a Wanted zenéit, valamint a 90’-es években futó Flash – A Villám című sorozat főcímét is.