Hirdetés

Úgy tűnik, egyre kevesebb játékost mozgatnak a kompetitív címek

|

A PvE piac mindenhol növekszik, de Steamen mozognak leglátványosabban az oszlopok.

Hirdetés

A játékkiadók szeretik azt hinni, hogyha összeraknak egy menő kompetitív lövöldét, látványos grafikai hatásokkal, menő karakterekkel, és érdekes helyszínekkel, akkor az biztosan visszatermeli majd nekik a világ minden pénzét is. Az elmúlt évek egyre kevésbé igazolják ezt az elképzelést: minden Marvel Rivalsre jut vagy 5 hatalmas bukás, miközben a fórumok és kommentszekciók a kompetitív játékok ellen ágálnak.

Könnyű erre azt mondani, hogy a "pénz beszél...", de a Newzoo adatai szerint ténylegesen mérhető a játékosok csökkenő érdeklődése a PVP címek iránt. A lenti grafikonok mutatják, hogy 2024. januárja és 2024. decembere között hogyan változott a PVP és PVE címek népszerűségének leosztása. Az adatok legalább két órányi játékidő alapján készültek, és azt mutatják, hogy mennyi PVP, PVE és PVP-PVE címmel játszottak a felhasználók (a vizsgált felhasználók száma több mint 1 millió személy).

Hirdetés

A fentiekből látható, hogy míg konzolokon hullámoznak a játékosszokások, addig Steamen egyértelműen növekszik az érdeklődés a PVE játékok iránt. A Newzoo hozzátette a dologhoz, hogy ez nem csak sztori-orientált és egyjátékos címeknek köszönhető. Az olyan közösségi PVE mókák hajtják a grafikont, mint a Helldivers 2, a Lethal Company és társai. Azt is érdemes hozzátenni az egészhez, hogy a Steamen nincsenek jelen olyan kompetitív titánok, mint a League of Legends, a Valorant vagy az Escape from Tarkov és társaik.

A Newzoo egy második nagyon érdekes grafikont is összerakott, ami azt mutatja, hogy minél több játékkal játszik valaki, annál nagyobb a valószínűsége a PVE iránti érdeklődésének. Ez alapvetően igaz mindhárom platformra, de a Steames adatok kimagaslóak ebben a tekintetben.

A fentiekben van egy alapvető logika. Ugyan a PC, mint platform, sokkal elérhetőbbé vált az elmúlt években, még mindig egy olyan terepről beszélünk, amit elsődlegesen a hobbisták élveznek, és ők több játékkal játszanak egy évben. A PVP címeket a tágabb közösségekre szabják, ők pedig többnyire egy-egy régebbi, döntően szolgáltatásalapú produkcióba tolják bele minden idejüket. Összeáll a kép magától is, de a Newzoo munkájának köszönhetően már számok is alátámasztják a dolgokat.

A GS YouTube csatornája csak rád vár!

Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)