Raphaël Colantonio (Arx Fatalis, Dark Messiah of Might and Magic), Harvey Smith (System Shock, Deus Ex, Deus Ex: Invisible War, Thief: Deadly Shadows, Blacksite: Area 51) és Viktor Antonov (Redneck Rampage, Kingpin: Life of Crime, Half-Life 2) közös projektje a Bethesda égisze alatt készül már egy ideje, de csak most látták elérkezettnek az időt, hogy nyilvánosságra hozzák, min is dolgoznak.
A Dishonored több műfajt keresztez, de hogy mekkora sikerrel, az még a jövő zenéje. A belső nézetű lövöldözés és közelharc mellett fontos szerepet kap a játékban a lopakodás, a mágia és trükkös holmik használata. A részleteket még nem ismerjük, ám a mai naptól többet megtudhatunk a világról, ha felkeressük a Dishonored interaktív világtérképét. A mi Földünkhöz hasonlító világban a civilizált társadalom fő energiaforrása a bálnaolaj, naptára 13, egyenként 28 napos hónapot sorol fel. Mielőtt azonban a birodalmi asztronómusok újfent kiindulási állapotába helyeznék az elsődleges időmérőt, kiszámolják, majd kihirdetik, hány nap van még hátra az évből. Ez a rövid időszak a hagyomány szerint az időn kívül létezik, ezáltal a törvényeket sem kell betartani. Büntetlenül lehet gyilkolni, vagy paráználkodni.
Bár létezik ebben a világban egy hatalmas kontinens (Pandyssia), a Szigetek (Tyvia, Morley, Gristol és Serkonos) lakóinak nincs tudomásuk arról, hogy valaha is civilizáció nyomaira bukkantak volna rajta. Igaz, senki sem merészkedett még partoktól beljebb.
Gristol ad otthont az Dunwall városának, ez az ipari, és politikai központ lesz a város helyszíne. Személy szerint remélem, hogy ha jövőre még nem is, de talán később, egy folytatásban lehetőségünk lesz a világ más részeit is megismerni, ha már egyszer ennyi energiát fektettek a megtervezésébe.