Már a múltban is vad találgatások övezték a Halo Infinite multiját, akadtak páran, akik váltig állították, hogy battle royale lesz, mások arra vettek volna mérget, hogy csak később, kvázi kiegészítőként jelenik majd meg, de ezeket kivétel nélkül cáfolta a 343 Industries. Könnyen lehet azonban, hogy végül más természetű, de hasonlóan nagy durranásnak számító meglepetéssel sokkolja majd a közönséget a csapat.
Először az ír Smyths Toys weboldalán bukkant fel az időközben eltávolított termékleírás (ezt láthatjátok alant a képen), amely bizony tényként kezeli, hogy free-to-play lesz a Halo Infinite multiplayer komponense, és amennyiben a megfelelő tévé vagy monitor birtokában vagyunk, akkor 120 fps mellett eshetünk majd egymásnak a többi játékossal. Klobrille, az ismert szivárogtató is megerősítette, hogy a Microsoft ezzel a lépéssel akar minden korábbinál nagyobb közönséget elérni. Szerinte számíthatunk majd Battle Passra és testreszabási opciókra is, ami pedig az említett képfrissítési rátát illeti, az várhatóan a klasszikus Halo-élményt nyújtó Arena módban lesz csak megvalósítható, a nagyobb kiterjedésű, több játékost és gépi ellenfelet mozgató játékmódokban erre kevés esélyt lát.
Érdemes megjegyezni, hogy a microsoftos és xboxos témákban elég jól értesültnek számító Windows Central is úgy tudja, igazak az iménti állítások. A portál véleménye szerint PC-n biztosan elérhető a 120 fps, és Xbox Series X-en sem lehetetlen, de Xbox One-on egyszerűen kivitelezhetetlen, pedig arra a platformra is meg kell jelennie a Halo Infinite-nek.
Persze majd meglátjuk, hogy mi igaz a leírtakból, és mi puszta spekuláció. Tekintve, hogy a 343 Industries egy 10 éven át fejleszthető és bővíthető platform alapköveként képzeli el a játékot, még logikusnak is tűnik, ha free-to-play modellre vált a többjátékos rész, a további egyjátékos (és kooperatív) kampányok pedig fizetős tartalomként érkeznek a jövőben.