Hirdetés

Infografikán az Xbox 360 és a PlayStation 3 - melyik a jobb?

|

Felkerült egy infografika, amin szinte minden fellelhető információ szerepel a két legnépszerűbb asztali konzolról.

Hirdetés

A Visual.ly által készített infografika rengeteg érdekességet tartalmaz, mindenkinek érdemes elolvasni, aki szeretne naprakész lenni a jelenlegi generációs konzolok funkcióival, eladásaival kapcsolatban.

Mindenekelőtt szeretnénk kihangsúlyozni, hogy mi a GameStarnál nem hiszünk a platformháborúban, szerintünk minden konzol és a PC is egységesen jó, mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy melyiket választja. A kommentekben lehetőleg ne essetek egymásnak, nézeteiteket, elveiteket higgadtan, kulturáltan beszéljétek meg. Az alábbi, angol nyelvű infografika összeveti a Sony, a Microsoft és a VGCharts által közzétett információkat, majd ezek alapján hirdet végeredményt. Érdekes, hogy a PlayStation 3 szine minden téren előnyösebb az Xbox 360-nál, az eladások viszont mást mutatnak. Ennek sok oka lehet, amit most nem szeretnénk fejtegetni, az infografikáról minden kikövetkeztethető. A fontosabb információk, azoknak, akik nem tudnak eligazodni rajta:

- A Sony jelentős előnnyel indult, lévén a PlayStation 1 és 2 jóval előbb jelent meg a piacon, mint az eredeti Xbox. A PS2-ből 154 milliót, míg az Xboxból csupán 25 milliót adtak el.

- A két konzol eladásai az évek során nagyjából hasonlóak voltak, a törés 2010-ben következett be, amikor is az Xbox 360 négymillióval elhúzott.

- Míg Észak-Amerikában a játékosok 62%-a az Xbox 360-at választotta, Európában és Japánban a PlayStation 3 vezet (előbbi esetben 55%, utóbbiban 83% az arány).

- A vásárlók a 360-ért átlagosan 201 angol fontot, míg a PlayStation 3-ért 249-et fizettek.

- A játékosok 64 százaléka az Xbox 360 kontrollerét preferálja a DualShock 3-mal szemben.

- Xbox 360-ra ezidáig 530.7 millió játékot adtak el, PlayStation 3-ra pedig 568.1 milliót.

- A PS3 egyik legvonzóbb funkciója az ingyenes online játék lehetősége, így nem meglepő, hogy a 62 millió eladott konzol mindegyikére átlag két felhasználó jut, hiszen a PSN-en eddig 110 millió regisztrált felhasználóval találkozhatunk. Az Xbox Live 40 millió arany tagsággal rendelkező előfizetőjének köszönhetően viszont jobb szerverek szolgálják ki a játékosokat.

- Mindkét konzol esetében a legjobban fogyó játék a Call of Duty: Modern Warfare 3.

- A konzol exkluzivitás nagy szerepet játszik a fanatizmus kialakulásában. A Gran Turismo szériából négy és félszer annyi példányt értékesítettek, mint annak Xbox 360-as megfelelőjéből, a Forza Motorsportból. Ha FPS-ekről beszélünk, akkor viszont a Halo tizennégyszer veri a Killzone-t.

- A digitális letöltéseket tekintve szintén az Xboxnak van elsőbbsége, az Xbox Live Arcade-es Shadow Complexet 600000, míg a PlayStation Networkös Shatter 175000 alkalommal vásárolták meg.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)