Általában kétféle módon szokták bemutatni a zombis világvégét. Vannak az olyan alkotások, mint a The Walking Dead, melyek drámai hangvételű sztoriként kezelik az élőhalottak felemelkedését. A másik végletet pedig a Zombieland-féle címek jelentik, amelyekben leginkább humorforrásként vannak jelen a megelevenedett holtak. Az Infected Shelter inkább utóbbihoz áll közelebb, megfűszerezve egy csipetnyi Mad Maxszel.
Csoszogó hullák
Nem most találkoztam először a magyar Dark Blue Games alkotásával, jó néhány hónappal ezelőtt ugyanis már lehetőségem nyílt kipróbálni a játékot, amely azóta átesett némi változáson. Az alapok ugyanazok maradtak, tehát túlélőként, a zombiapokalipszis kellős közepén kell tevékenykednünk, ami leginkább abból áll, hogy öldökölünk és gyűjtögetünk. Táborunkból kimerészkedve mindenféle csúfsággal fogunk találkozni, akik csak arra várnak, hogy öklünkkel vagy a számos elérhető ütő- és lőfegyver valamelyikével alaposan ellássuk a bajukat. A véletlenszerűen generált pályákon persze nemcsak ellenségekbe, hanem számtalan felszedhető cuccba is belefuthatunk, így például magunkhoz vehetünk különböző ételeket, amelyek visszatöltik életerőnket, felhörpinthetünk mindenféle varázslöttyöt, és egy csomó extra képességet is bevethetünk kalandozásunk során.
Az egyes pályarészeken bármikor rábukkanhatunk egy-egy tervrajzra, amit a megfelelő NPC-nél leadva többek között új képességeket, passzív tulajdonságokkal rendelkező tárgyakat, és öltözékeket is feloldhatunk, ha van elég pontunk. Több kaszt is rendelkezésünkre áll, amelyek kinézetükben és tulajdonságaikban is merőben eltérnek egymástól, és tökéletesen passzolnak a játék őrült világához. Ám nem igazán érdemes kijelölni egy kedvenc karaktert, mivel bármikor előfordulhat, hogy ellenfeleink felülkerekednek rajtunk, és hősünk elhalálozik a terepen. Ez esetben ugyan véget ér az adott menetelésünk és elölről kell kezdenünk a mókát egy másik arccal, de szerencsére a feloldott tervrajzok megmaradnak, tehát nem teljesen a nulláról indulunk.
Így kell ezt csinálni!
A játék könnyed szórakozást nyújt, jól működnek benne az egyes játékmechanikák, és nagy pozitívum, hogy nem akar többnek látszódni annál, ami. Ez annyit takar, hogy nincsenek feleslegesen túlbonyolítva az egyes játékelemek, és hamar elsajátíthatjuk az alapokat. Az Infected Shelter egy egyszerű, de nagyszerű alkotás, ez pedig mindenképp nagy szám, hiszen újabb kis gyöngyszemmel bővült a magyar fejlesztésű és egyben élvezhető játékok nem túl terjedelmes listája.