Hirdetés

Az indie fejlesztők hackelik a Steamet, egymásra szavazgatnak

|

A Valve piacterének rendszerét eredetileg azért hozták létre, hogy a kisebb fejlesztők is kapcsolatba léphessenek a rajongókkal. Ez nem mindenkinek működik, így voltak, akik összefogtak.

Hirdetés

A Steam Greenlight lényege, hogy a rajongók segíthetnek a fejlesztőknek úgy, hogy a játékukra való szavazással elérhetik, hogy a projekt kikerüljön a Valve piacterének polcaira. Sajnos a rendszer nem mindig hibátlan. Egy csapat fejlesztő eldöntötte, hogy saját kezükbe veszik a dolgot.

Az Indie GameDev Greenlight egy mostanában összerakott Facebook csoport, ahol olyan fejlesztők jönnek össze, akiknek vannak projektjeik a Greenlight programban. Az arcok itt meghirdetik játékukat, és megkérik a többi jelenlévőt, hogy szavazzanak rá. A csoport első számú szabálya az, hogy „szavazz mások projektjére, kérdések nélkül”. Ez sokaknak spammelésnek tűnhet, de a tagok szerint ez csak egy szükséges lépés ahhoz, hogy sikeresek lehessenek. Talán igazuk van: többük projektje már hónapok óta úgy áll, ahogy felkerült.

Eredetileg a Valve egy olyan platformot akart létrehozni, ahol a fejlesztők kapcsolatba léphetnek a rajongókkal, és szükségük is van erre, ha sikeresek akarnak lenni a Greenlighton. A fejlesztők információkat tesznek közzé, és a rajongók eldönthetik, hogy szavazatukkal segítenek-e feljebb lépni a játéknak, vagy hagyják a feledésbe merülni. Ugyan ez elsőre nagyon jól hangzik, sajnos még a Valve is bevallotta, hogy vannak gondok a rendszerrel, és előbb-utóbb megszabadulnak majd tőle. Most viszont még velünk van, és sok kisebb fejlesztőnek jelent komoly gondot, hogy a milliónyi játékos arcába tolja projektjét.

A csoport megalapítója (az Isosoftware alapítója, és a Palm Kingdoms fejlesztője) Eugene Ivanov szerint, amit csinál, az elengedhetetlen ahhoz, hogy az iparban még csak kezdőnek számító fejlesztők elismerést kaphassanak. A csoport egyelőre 100 körüli taglétszámmal rendelkezik, aminél azért jóval többre lesz szükség egy projekt felszavazásához, de kezdetnek nem rossz, és egyre több elkeseredett fejlesztő csatlakozik az Indie GameDev Greenlighthoz.

Ivanov a Kotakunak írt levelében elmagyarázta, hogy a Greenlighton előtűnni nagyon nehéz feladat, mivel a Steam felhasználóknak csak egy apró töredéke szokta fellapozni az ottani projekteket, ráadásul a rendszer beépített lehetőségei is hagynak kívánnivalókat maguk után.

A fő gond még mindig az, ami nem igazán a Valve, sem a fejlesztők hibája. Túl sok a projekt, túl kevés az érdeklődő. Erre az a legjobb megoldás, hogy ilyen csoportokat szervezünk és tulajdonképpen szervezett szavazat spammelésre buzdítjuk a tömeget? Alapvetően nem, de egyrészt Ivanov hivatalosan semmilyen Valve szabályt nem szeg meg ezzel, másrészt sok társa már rengeteg módszert megpróbált arra, hogy felkeltse a játékosok figyelmét. Az nem működött.

Ivanov azt is elárulta, hogy az ő projektje jelenleg a 77. helyen áll 150 000 rajongóval és így sem kapott még zöld lámpát. Ahhoz, hogy idáig jusson egy projekt nagyon sok pénzt és időt kell beletenni, és a játék már 2012 óta készül. A legtöbb Greenlighton porosodó cím el sem jut idáig, és rengeteg megreked a Steam süllyesztőjében. Ezen a Facebook csoport sem feltétlenül fog segíteni, főleg ennyi taggal, bár érdemes megjegyezni, hogy még csak néhány napja él a csoport és folyamatosan növekszik. Ha más nem is, az kiderült ebből, hogy a Greenlight rendszerével komoly gondok vannak.

A Valve közben rátalált a csoportra és nyilatkozott is az ügyben. „Ez abszolút nem az a visszajelzés, amit a Greenlighton szeretnénk. Figyelemmel kísérjük az ilyen eseteket és azok, akik az ilyen utakat választják, jó eséllyel nem fogják azt kapni, amiben reménykednek.” Baljós válasz az Indie GameDev Greenlight tagjainak. Szerintetek mi lesz a vége ennek?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)