Reneszánszukat élik a túlélőjátékok. Manapság sok játékos szíve ver hevesebben, ha meghallja, hogy egy apokalipszis utáni világ nincstelenjeit veheti pártfogásába, a Bandai Namco és a Mojo Bones kettőse pedig ezt egy újabb jégkorszak keretei között álmodta meg - PC után konzolokra is átköltöztették a fejlesztőcsapat első projektjét, az Impact Wintert.
Még vacog a szív, de lesz rá kabát
Hősünk, Jacob Solomon elveszítette családját, amikor egy aszteroida becsapódása durván átrendezte a világ látképét és faunáját, ám nem marad sokáig magányosan: gazdag élettapasztalata miatt rögtön egy kis csapat élén találja magát vezetőként, és velük egy templomban vackolja be magát a hosszúra nyúlt télre. Rögtön a játék elején kiderül, hogy úton van a segítség, azt is pontosan tudjuk, hogy mikorra várhatjuk, csupán ki kell addig tartania a szedett-vedett bagázsnak valahogy. Jacobnak nem csupán saját létszükségleteiről kell gondoskodnia, de társai igényeire és életjeleire is figyelnie kell. Kimerészkedve a számos veszéllyel fenyegető, idegenné vált világba folyamatosan élelem, folyadék és más erőforrások után kutat, amiben segítségére van egy kis lebegő robot, az igencsak hasznos Ako-Light - nélküle valószínűleg pillanatok alatt eltévedne és csak az utókor találna rá csonttá fagyott maradványaira. Táplálnia kell átmeneti otthonának máglyáját a kihűlés ellen, fejleszteni a védelmet a fosztogatók ellen, és teljesíteni a missziókat is, hiszen ezzel megsürgetheti a mentőcsapat érkezését. Nem egyszerű tehát a világvége után boldogulni, így az sem mindegy, hogy milyen platformon tesszük.
Enyhült a jégkorszak
Az Impact Winter PC-s tesztjének egyik mondatát idézve kijelenthetjük, hogy a számítógépekre szánt változat olyan távol áll a mennyei játékélménytől, mint patkánysteak a marháétól, viszont a konzolos kiadásokra ez már nem igaz. Míg korábban frusztráló volt az irányítás, frászt kaptunk a menükezeléstől, bosszantó technikai gondokba botlottunk úton-útfélen, és fájóan hosszú töltési időt csücsülhettünk végig, addig a Sony és a Microsoft masináin sikerült mindegyik problémán csiszolni, még ha megszüntetni őket nem is. Jacob mozgatása klasszisokkal gördülékenyebb kontrollerrel, mint a billentyűzet-egér kombinációval; a ravaszokkal pillanatok alatt eljuthatunk a kívánt menüponthoz; a töltési idő lecsökkent; buggal, teljesítménybeli problémával is kevesebbszer sodorhat össze a sors, mint korábban, noha az hatalmas fekete pontot jelent, hogy meg-megakad a játék, és gyakran leesik a frame rate.
Ezt némileg egyensúlyozza, hogy lényegesen egyszerűbbé vált a loot begyűjtése és rendszerezése a hátizsákunkban, az interakció a környezettel, a dialógusok a további túlélőkkel és a fegyverekkel való célzás, szóval ha valaki csomókban tépte ki a haját a PC-s verzió betegségei miatt, az mindenképpen tegyen egy próbát konzolon is az Impact Winterrel, ha van rá lehetősége. Persze nem ég és föld a különbség a két variáns között, ezért felesleges is csodát várni tesztünk alanyától, mégis érezhetően megnőtt a komfortérzet, kevesebb a homlokráncolást előidéző momentum, és többnyire sikeres volt a bogárirtás is, így aki kedveli a túlélőzsánert, az bizonyára a megmaradt hiányosságok ellenére is élvezni fogja a Mojo Bones legelső portékájának csiszoltabb kiadását (amely grafika tekintetében sem marad szégyenben).