Nagyon hosszú ideje, közel két évtizede szunnyad a Pyro Studios legendás sorozata, a Commandos. A lopakodós taktikai játékok műfaját megteremtő alkotások három epizódon át ugyanarra a receptre épültek: izometrikus nézetből terelgethettük különlegesen képzett kommandónk tagjait, és akcióikat gondosan összehangolva likvidáltuk sorra a nácikat, a fasisztákat és japán szövetségeseiket attól függően, hogy épp melyik frontvonalra vitt minket a kampány.
Az utolsó, még 2006-ban megjelent, Strike Force alcímet viselő rész már sokkal inkább hasonlított a Call of Dutyra és a Medal of Honorra, így odaveszett mindaz, ami egyedivé tette, újdonsült konkurenseivel szemben pedig nem igazán tudott labdába rúgni.
Ezt követően a franchise sokáig parlagon hevert, amíg a Kalypso Media meg nem vásárolta a jogokat. A német kiadó nem azért nyúlt a zsebébe, hogy aztán semmit se kezdjen a Commandosszal: előbb a Commandos 2-t, majd a Commandos 3-at is kiadta felújítva PC-re és konzolokra egyaránt (az első részhez még nem nyúlt), majd bejelentette, hogy jön a következő felvonás is, amely tulajdonképpen előzmény.
Ez lesz a Unreal motorral készülő Commandos: Origins, amelyben összeáll, majd közel tucatnyi küldetésen keresztül össze is csiszolódik az eredeti csapat. Változatos helyszíneken megyünk bevetésre, és a látottak alapján úgy tűnik, hogy a projekten dolgozó Claymore Games Studiosnak esze ágában sincs újra feltalálni a keretet, hanem a jól bevált alapokra építkezik. Ugyanakkor nem kell csak és kizárólag kommandósaink képességeire és felszereléseire hagyatkoznunk, a modern riválisokhoz (Shadow Tactics: Blades of the Shogun, Desperados III, Shadow Gambit: The Cursed Crew) hasonlóan lehetőségünk lesz a környezeti adottságok kihasználására éppúgy, mint arra, hogy a saját fegyverükkel (géppuskával, tankkal) csapjunk oda ellenségeinknek.
A Commandos: Origins megjelenési dátuma továbbra sem ismert, a kiadó egyelőre 2024-es premierrel számol PC-n, PS5-ön és Xbox Series X|S-en. Annyit még érdemes tudni róla, hogy egyből bekerül a Game Passbe.