Húsz évvel ezelőtt még nagyot néztünk volna, ha valaki azt mondja, hogy az Xbox sikerét megalapozó Halo-széria fejlesztője a PlayStation Studios zászlaja alá kerül, ám 2022 óta ez a helyzet, a világ pedig izgatottan várja, hogy mit hoz össze a kékeknél a korábban a Desiny-sorozatot is megalkotó Bungie.
Az iparági bennfentes Tom Henderson még tavaly ősszel súgta meg, hogy egy korábbi franchise-ukat, az 1994-ben indult Marathont fogják leporolni, amit a májusban lezajlott PlayStation Showcase is megerősített egy rövid CGI-trailerrel. Hendersonra érdemes figyelni, mivel a Bungie által eddig elárult részletek végül hiánytalanul igazolták a korábbi jóslatait a Marathonról.
Az újságíró most egy újabb exkluzív jelentéssel rukkolt elő, amely alapján a következő dolgokra számíthatunk a csapat következő nagy projektjétől:
- Háromfős extraction shooter az Escape From Tarkov stílusában, amibe ugyan egyedül is belevághatunk, ám akkor is teljes csapatokkal kell szembenéznünk.
- Az élmény alapja a folyamatosan fogyó oxigén, ami egyfajta visszaszámlálóként szolgál, bizonyos sérülések pedig meggyorsítják a folyamatot.
- A cél, hogy még a levegő elfogyása előtt kivonjuk magunkat a pályáról, amit menet közben felvehető tartályok segítenek.
- Az oxigén felhasználását különböző perkek is befolyásolják.
- Henderson a lassabb CO2-felhasználás mellett olyan perkeket említ, mint a gyorsabb mozgás a vízben vagy a sebesebb újraéledés.
- Ezzel szemben képességek jóval mélyebben befolyásolják a győzelmi esélyeinket ("game changerek"), köztük olyan tételekkel, mint az ellenségek körvonalának éjszakai kirajzolása. Minél többet játszunk, annál hatásosabb képességekre teszünk szert.
- A Bungie minimális töltési időket céloz, kevesebb mint 10 másodperc lesz eljutni a felszerelés kiválasztásától az éles bevetésekig.
- A Marathon "ultimate Live Service"-nek ígérkezik, amit egyebek mellett a pályákon felfedezhető, szezononként frissülő titkok támogatnak.
- A játék három különböző gyűjtögethető elemet tartogat: loot, implantátumok és perkek. Van permadeth, de csak a lootot veszítjük el, míg az implantokat csak néha, a perkek pedig mindig velünk maradnak.
Henderson szerint a Marathon játékmenete a következő íven halad majd: válaszd ki a küldetést > vásárold meg/válaszd ki a perkeid/képességeid/felszereléseid > landolj a szerveren > vadássz lootra/teljesíts küldetéseket/fedezd fel a pályát és kutass titkok után > juss el a kivonásig > a megszerzett tapasztalati pontokat költsd fejlesztésekre > ismételd az eddigieket.
Mindezek alapján az immáron a PlayStation zászlaja alatt hajózó chicagói csapat nem kívánja újra feltalálni a spanyolviaszt, de figyelembe véve a több évtizedes tapasztalatukat a többjátékos mókák terén, joggal lehetünk izgatottak, hogy milyen lesz mindez a gyakorlatban. Ha hihetünk Henderson forrásainak, a Bungie műhelyében pillanatnyilag mindössze három különböző térképet kalapálnak a Marathonhoz, amiből lehet némi fogalmunk arról, hogy milyen grandiózus helyszíneken zajlanak majd a folyamatosan fogyó oxigén szorításában megvívott összecsapások.
A játéknak még mindig nincs megjelenési dátuma, a Forbes viszont a tavaly őszi szivárgás alapján arra következtetett, hogy a Marathon lehet az a projekt, amit a Bungie korábban 2025-re ígért. A játékipar persze nem éppen arról híres, hogy gránitszilárdságú megjelenési dátumokkal dolgoznának a fejlesztők, így ezt csak tájékoztató jelleggel érdemes tudomásul venni. Ami viszont jó hír, hogy a Marathon multiplatform móka lesz, így nemcsak a PlayStation 5, de az Xbox Series S|X és a PC népe is csatlakozhat majd a túlélésért és a lootért folyó harchoz.