Hirdetés

Ilyen lesz a Ghost of Tsushima világa, nehézsége, küldetései

|

A Ghost of Tsushima legutóbbi bemutatója jó pár kérdést vetett fel a játékosokban, a fejlesztők pedig szolgáltak most néhány válasszal a kíváncsi közönségnek.

Hirdetés

Noha jelenleg mindenki The Last of Us Part II lázban ég (mi sem tagadjuk), azért ne felejtsük el, hogy a nyáron még egy komoly cím érkezik PlayStation 4-re. A Ghost of Tsushimát fejlesztő Sucker Punch egy pár hete kifejezetten hosszú videóban mutatta be, hogy mire számíthatunk a július 17-én érkező szamurájos mókától. Persze a bemutató jó pár emberben szült újabb kérdéseket a játék kapcsán, a fejlesztőstúdió két tagja Nate Fox és Jason Connell most ezeket próbálta megválaszolni a PlayStation hivatalos blogján.

Hirdetés

Fegyverek és felszerelés

A játék főhőse, Jin komoly arzenállal rendelkezik majd, amivel felveheti a harcot a Tsushima szigetét elfoglaló mongol hordákkal. Legfontosabb fegyvere a katanája lesz, mely családi öröksége, és amely együtt fejlődik majd vele a játék során. Éppen ezért ezt nem tudjuk lecserélni, de mind a képességeit, mind a kinézetét változtathatjuk. No azért messze nem ez lesz az egyetlen fegyver, amire támaszkodhatunk a harcok során:

"Ahogy Jin egyre inkább egy félelmetes szamuráj harcossá, a Ghosttá válik, úgy tesz szert újabb képességekre és taktikákra. Egyre jobban használja majd az íjat, mellyel távolról szedheti le az ellenségeit, de a közelebbi ellenfelek ellen dobókéseket, valamint füstbombákat is bevethet."

Azt is elmondták, hogy az említett íjakból kettő lesz: egy rövid íj, ami a szamuráj harcban segít, valamint egy hosszú íj, amit a Ghostként lopakodva vethet be. Ez utóbbi sokkal halálosabb lövéseket képes leadni, hogy azonnal kiiktathatóak legyenek vele a gyanútlan ellenfelek. Minden fegyver és támadás célja az, hogy minél gyorsabban harcképtelenné tegyük az ellenfeleinket, így ne számítsunk nagy csonkolásokra és fejlevágásokra. Jin két pengével rendelkezik, de ezeket nem tudja egyszerre forgatni, viszont ahogy egyre jobban fejlődik, a közelharcban a vágásokat kiegészítheti dobókésekkel és egyéb speciális támadásokkal. 

Felszerelésünk másik fontos részei a képességeket adó és javító páncéljaink lesznek, melyekről tudjuk, hogy két csoportba sorolhatóak: a szamuráj harcstílust segítők és a Ghost csendes gyilkolásaihoz igazodók. Azonban az eltérő páncélrészeket ízlésünk szerint váltogathatjuk majd, így fejfedőnk, mellkaspáncélunk és nadrágunk származhat eltérő szettekből, ahogy mi a legjobbnak látjuk egy adott bevetéshez.

Harcban edzett férfi

Ez a kétpólusú harcrendszer nagyon prominens szerepet tölt be a játék világában, hiszen a játékos akár a szamuráj, akár a Ghost utat preferálja inkább, Jin akkor is egyre híresebb lesz Tsushima lakói között, és Ghost ezzel együtt egyre rettegettebbé válik a mongol katonák szemében. Viszont ezek a játékstílusok nem befolyásolják a játék sztoriját:

"Nincs egy karma rendszer vagy ilyesmi. Egyetlen történetet mesélünk el, Jin egyetlen utazását. Noha a játékosnak döntést kell hoznia, de szeretnék letisztázni, hogy ez nem osztja ketté a játékot, sokkal inkább arról van szó, hogy a játékosnak szabadsága van, hogyan vág neki egy összetűzésnek."

Egy adott páncél tehát nem szabja meg, hogy milyen stílusban vetjük bele magunkat egy csatába, de a jó kombinálással sokkal halálosabbá válhatunk, mindez azonban nem befolyásolja a sztorit. A felszerelésünk helyes megválasztása már csak azért is fontos lesz, mert bizony a harcok komoly kihívást jelentenek majd, pláne magasabb nehézségi fokozaton.

"A játéknak három nehézségi szintje van: könnyű, normál és nehéz. Nehéz fokozaton a játék igazságos, de nagyon nagy kihívást jelent. A mongolok sokkal agresszívabbak, és a játékosnak jóval precízebbnek kell lennie a különleges mozdulatok végrehajtásakor. Nem számít milyen nehézségi fokozatot választjuk, az ellenfelek életereje nem emelkedik meg; ez fontos, hogy megtartsuk a katana halálos mivoltát. A harcrendszer a játékos képességeire épít majd."

Jinnek lesz egy speciális mozdulata, melyet az L2+R2 gombokkal hívhat elő. Ez egy választást ad a játékos kezébe, ugyanis dönthet, hogy életerőt szeretne-e visszatölteni az aktiválásával, vagy inkább egy nagyon intenzív támadási módot visz be.

Tsushima vad tájain

A Ghost of Tsushima történetének középpontjában az áll, hogy hogyan válik Jinből a legendás szellemharcos. E köré a fejlesztők egy terebélyes sztorit húztak fel, mely elmondásuk szerint legalább egy hetét elveszi majd a játékosoknak. Viszont a játék komolyan jutalmazza azt is, ha egy kicsit elszakadunk a fő sztoriszáltól és elindulunk, hogy felfedezzük a világot. 

"Szeretnénk megjutalmazni a játékosokat, ha felfedezik Tsushima nyílt világát. Tehát minden tartalom, ami nem a fő sztori része, tartogat valamilyen jutalmat. Ez lehet gyűjtögethető dolog, nyersanyag vagy akár bűbáj is, amit bemutattunk a State of Play videóban. Vannak olyan melléküldetések, melyek akár teljes páncél szetteket kínálnak."

Hozzáfűzték, hogy a játék legértékesebb és legjobb felszereléseit is így gyűjthetjük be, tehát itt mindenképp érdemes lehet elhagyni a járt utat a járatlanért. Ebben támaszkodhatunk a szélre, ami nem pusztán útjelzőként funkcionál, de segíthet a barangolásban is, hogy minél több rejtett érdekességet fedezhessünk fel. A fejlesztők kiemelték, hogy a szél koncepciója, már szinte a fejlesztés legelejétől jelen volt, hiszen ez az általuk olyannyira kedvelt szamuráj filmekben is komoly szerepet játszik.

A vadonban összefuthatunk állatokkal, akik szintén segítségünkre lehetnek; ilyen lesz például a róka, mely elvezet elrejtett kincsekhez. De a vadvilág nem minden tagja lesz ilyen barátságos; egyes ragadozók komoly veszélyt jelentenek Jinre, viszont ezek megölésével értékes nyersanyagokhoz juthat.

Rengeteg játékelem támogatja majd, hogy öröm legyen Tsushimában barangolni, így például Jin bármikor előveheti fuvoláját, hogy a lágy dallamokkal extra hangulati réteget adjon egy-egy jelenetnek. Sok esetben még maga az időjárás is ennek van alárendelve:

"Dinamikusan változik majd az időjárás, amit megtapasztalhattok majd a Tsushimában való kalandozás folyamán. Azonban egyes időjárási elemek bizonyos régiókhoz vannak kötve, ezzel adva egy kis extra hangulatot, személyiséget nekik, míg a sztori egyes momentumaihoz is hozzárendeltük őket. Az időjárás mellet teljes nap-éj váltakozási ciklust is tettünk a játékba."

A hatalmas világ bejárásában hűséges lovunk lehet majd a segítségünkre, akit a játék elején kell majd kiválasztanunk, ezután végigkísér minket a teljes kalandon. A lovagláson és gyalogláson kívül nem lesz egyéb közlekedési mód, tehát hiba vagyunk egy szigeten, nem tudunk majd odaúszni egy hajóhoz, hogy azzal lerövidítsük utunkat.

Emellett az is kiderült, hogy Jin lesz az egyetlen játszható karakter; találkozunk ugyan rengeteg izgalmas és érdekes szereplővel, de egyedül a szamurájt irányíthatjuk majd:

"Jin a történet főhőse. A játékos az út minden lépésénél vele van, és figyeli, hogyan válik a tiszteletre méltó szamuráj - akinek nevelték - Ghosttá, akire Tsushimának szüksége van."

Persze a fejlesztők azt is hozzáfűzték, hogy akad még jó pár képesség, felszerelés és egyéb érdekesség, amiről nem rántották le a leplet, hogy a játékosoknak valóban meglepetést jelentsen felfedezni Tsushima világát. 

Ti az eddigiek alapján mit gondoltok a Ghost of Tsushimáról? Mi már alig várjuk, hogy végre kipróbálhassuk, és beszámolhassunk nektek róla!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)