A The Matrix Awakens demó tökéletesen prezentálta az Unreal Engine 5 egyes képességeit. Az Epic Games új grafikus motorja új szintet jelenthet a játékfejlesztők számára, nem véletlenül dönt úgy egyre több stúdió, hogy ezt használja a következő projektjénél.
Így határozott például a Doomot jegyző John Romero egy lövölde esetében, a CD Projekt RED egykori fejlesztője egy feudális Japánban játszódó, online móka kapcsán, valamint a BioWare korábbi munkatársai is saját játékuk, a Nightingale esetében.
De az Unreal Engine 5-ben nemcsak az csábító, hogy a jövőbeli játékok hogy néznének ki vele, hanem az is, hogy a klasszikusokat milyen grafikával támasztaná fel a motor.
A TeaserPlay YouTube-csatorna a 2005-ös, kultikus Need for Speed: Most Wanted és a 2000-es Midnight Club esetében is eljátszott ezzel a gondolattal, és mindkettőt meg is mutatta koncepcionális szinten. A Need for Speed ugyan kapott már olyan modot, ami igyekezett kicsinosítani, feltuningolni a közkedvelt versenyjátékot, az alábbi gameplay videó azonban egy még valósághűbb megjelenítést mutat meg:
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Nem kevésbé meggyőző az Unreal Engine 5-ös Midnight Club sem, amely széria visszatérésére már jó ideje várnak a rajongók, elvégre utoljára 2009-ben jelent meg bármi új a franchise-on belül (a Midnight Club: Los Angeles - Complete Edition).
Fontos azonban leszögezni, mielőtt bárkit csalódás ér, hogy ezek - ahogyan TeaserPlay szinte minden videója - csak koncepciók, semmi több. Nem rajongói játékok, nem állnak fejlesztés alatt, kipróbálni sem lehet őket, a készítő ugyanis nem tervezi kiadni a buildeket. Arra viszont jók voltak, hogy kicsit a nyálunkat csorgassuk és eltöprengjünk az Unreal Engine 5 lehetőségein.