Amióta felrepült a pletyka, hogy nem készül el a Days Gone folytatása, a játék rendezője, Jeff Ross kisebb morális kereszteshadjáratra indult, hogy igazságot szolgáltasson a játékának, amit véleménye szerint alulértékeltek a korábbi munkaadói.
Ezt a hangulatot árasztja a USA Today videojátékokkal foglalkozó publikációja, az FTW hasábjain megjelent interjú is, amiben a zombis lövölde elkészítéséről és soha meg nem valósult folytatásáról mesélt.
Az interjúban Ross például kifejtette azt is, hogy az egyik első inspirációja a The Walking Dead harmadik évada volt, amiben a túlélők egy börtönt jelölnek ki a főhadiszállásuknak, illetve a DayZ is megihlette abból a szempontból, hogy itt látta meg, hogy az igazi szörnyek zombiapokalipszis közepén is az igazán gonosz emberek.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
A Bend Studio egykori munkatársa ekkortájt határozta el azt is, hogy a civilizáció összeomlása utáni világ nehézségeit szeretné beemelni a Days Gone hangulatába akkor is, ha ezt néhány játékos nehezményezni is fogja, de azért igyekezett okos kompromisszumokat találni.
"Egy ponton beszéltünk arról is, hogy a játékosnak menedzselnie kelljen az ételt és a vizet, mert minden túlélőjáték ilyen volt akkoriban. De ez túl sok lett volna a hihetőség szempontjából, amit el szerettünk volna érni - például ha száz életerőpontot adott volna egy csokiszelet amit megeszel, vagy valami hasonló. Ezért abban maradtunk, hogy fogjuk a túlélős mechanikákat, és átvezetjük inkább a motor javításába és abba, hogy benzint kell töltened bele"
- mondta Ross.
Emellett visszaemlékezett arra is, hogy milyen technikai, idő- és költségvetésbeli megkötésekkel kellett megküzdenie a Days Gone-t készítő csapatnak. Kiemelte például, hogy az úszást egy technikai probléma miatt nem építették be eredetileg, majd sokkal később, mikor a próbajátékok során a játékosok panaszkodtak rá, több idő lett volna megszervezni a szükséges munkafolyamatokat, mint maga az úszás megalkotása, ezért Rossék inkább kukázták az ötletet. Emellett a játék rendezője rámutatott, hogy a szinkront egy idő után nem tudták módosítani, így például hiába változott meg az elképzelésük a játék korai szakaszainak történetéről, csak a meglévő szövegekből tudták összeollózni a sztori új változatát.
Ezt követően kanyarodott rá a folytatás kérdésére, amiről úgy érezte, ebben valósíthatta volna meg igazán a Days Gone készítése közben felmerült ötleteit, ahogy azt sok más sikersorozat alkotói is tették.
"Először másznod kell, mielőtt megtanulsz járni, és járnod kell, mielőtt futni tudnál. Igazából egy trilógiaként képzeltem el az egészet. Az első játékok, mint mondjuk a Batman: Arkham, vagy az Uncharted esetében, elég kezdetlegesek. Egy platformot adnak, amire a következő játékokat felépítheted. Ha megnézed az Unchartedet, az első részben a felszínen tudtál úszni. A másodikban és a harmadikban úszhattál a víz alatt is. A negyedikben pedig tudtál búvárkodni.
Nem a búvárkodással kezdték, hanem lassan kellett eljutniuk addig. Ez vonatkozik minden játékra. A Horizon Forbidden Westben is lehet majd a víz alatt úszni. És benne lesz minden más, amit valószínűleg az első játékban akartak megcsinálni, csak nem volt rá idejük. Úgyhogy elsőre a lehető legalapvetőbb, de élvezhető játékot próbálod elkészíteni, és reménykedsz, hogy megcsinálhatsz egy másodikat is"
- mondta Ross.
Érintőlegesen pedig kitért arra is, hogyan kezdett volna neki a Days Gone 2-nek. Elmondása szerint például kibontotta volna, hogyan alakul Deacon és Sarah kapcsolata, ahogy a súlyos, erős narratíva más részei is megmaradtak volna. Emellett Ross elmondta, hogy a motor továbbra is központi jelentőségű lett volna, aminek kapcsán fejlesztéseket hoztak volna be újdonságként, főleg a NERO technológiák segítségével.
"Szerintem egy kicsit inkább olyan lett volna - és nem biztos, hogy ez rá a legjobb hasonlat -, de egy kicsit talán Bosszúállók-szerű, ahol a játékosnak több erőforrása lett volna, annak maradványaiból, amivel a kormány dolgozott."
Emellett kiemelte, hogy a Days Gone vadvilágát és emberi NPC-it is szívesen továbbfejlesztette volna új viselkedési formákkal. A nyílt világot járva láthattunk volna például szemeteskukákban turkáló medvéket, illetve dinamikusabban portyázó és vadászó farkasokat is.
Végül Ross a távozása körülményeiről is beszélt, egyik okként kiemelve, hogy a következő projektjük kapcsán lineárisabb lövöldékről is ötleteltek, de neki semmi kedve nem volt ilyen típusú játékon dolgozni. Másfelől az átalakuló vezetői struktúrával is gondjai voltak, nem volt ínyére például, hogy egy konkrét vezető kijelölése helyett egy olyan hierarchia alakult ki a Bend Studiónál, amiben egyenlőbb súlya van az egyes munkatársak véleményének. Ross szerint ez káoszhoz vezet majd, ráadásul a Days Gone-on társrendezőjeként dolgozó John Garvin is távozott a stúdiótól, amit szintén nem vett jó néven.
Garvin egyébként egy interjúban azóta elismerte, azért vált meg tőle a vezetőség, mert nem tudott kijönni a kollégáival, de Ross szerint nem ilyen egyszerű a helyzet. Az ő véleménye szerint Garvin csupán annyit tett, hogy nemet mondott egyes felvetett ötletek beépítésére (hogy megfelelő tempóban haladhassanak a munkával), amin megsértődtek az ötlettel előálló munkatársai.
"(...) most komolyan ki fogok állni John mellett - a legtöbben, akik azzal vádolták, hogy egy pöcs volt velük szemben, maguk is pöcsök voltak ezekben a beszélgetésekben. Ez egy kétirányú utca."
- nyilatkozta minden köntörfalazás nélkül Ross. Az ő álláspontja helyett viszont végül másik irányba indult a Bend Studio útja, ami egy új IP-t biztosan tartogat, pletykák szerint pedig egy Man In Black feldolgozást is láthatunk a csapattól.