A történet pedig nem túl egyszerű, hiszen sok-sok évvel ezelőtti Európát kell modellezni, nem a mostanit.
Ehhez modern műholdfelvételeket és a lehető legprecízebb űrradar-méréseket használták, hogy a háború dúlta Európa minél autentikusabb legyen.
Azonban máris szembetalálták magukat egy problémával - több, mint 50 év telt el, és ez az épületekben, utakban, az erdőkkel borított területek változásaiban igencsak meglátszik, hiszen sokminden nem létezett még akkor, amikor a játék játszódik, vagy bizonyos tereptárgyak akkor még megtalálhatóak voltak, de mára eltüntek végleg. Ahhoz, hogy feloldják ezt a problémát a fejlesztők több száz világháborús fotót, adatot és térképet használtak, hogy eltávolítsák a nem oda való "újdonságokat", és újra létrehozzák azt, ami már eltűnt.
Amikor csak lehetséges volt, a világ arhívumaiban megtalálható fotók alapján újramodellezték a ma már nem létező tájakat vagy tereptárgyakat. Ezeket gondosan összehasonlították modern felvételekkel, hogy minden a lehető legtökéletesebb legyen. Ahol nem létezett megfelelő alapanyag, ott a team a kornak és a helynek megfelelő egyedi épületeket hozott létre, más, abból a korból származó városok épületeit imitálva. Több, mint kétmillió épület és 35 millió fa került a helyére ezekkel a procedúrákkal hogy olyan szintű realizmust érjenek el, amelyre még nem volt példa az aktuális generációs konzolok világában.
Alex Price, a fejlesztő márkamanagere azt nyilatkozta:" minden adat összeszedése, ami a lehető legakkurátusabb modellezéshez kellett, eleve felért egy hatalmas csatával. A játék most már igencsak jól néz ki, így megérte a rengeteg arhívumot bújni és fizetni a műholdas felvételekért."
A játék minden idők legnagyobb légiütközeteit járja/repüli végig - a második világháború idején.
Fotó-érdekességek a galériában!