Hirdetés

IL-2 Sturmovik 1946 teszt

|

Rengeteg kiegészítés és patch után végre valaki összeszedte az IL-2 részecskéit, hozzátett rengeteg új repülőt és küldetést, majd eltolta az időpontot a háború utánra.

Hirdetés

Valamelyik nap irigykedtem épp halálra magam a görögökön, ugyanis Rodosz partjainál egy restaurálható Stukát találtak búvárok. A Junkers Ju-87D-3 típusú gépet a sós víz elég jó állapotban konzerválta, így restaurálása után a világ harmadik stukája lehet az egykor S7+GM hívójelű gép. S hogy ez miért érdekes? Mert a II. világháborút követő őrült gépelpusztításban már az is öröm, hogy ha félig ép roncsot találnak: ezért is kiváló mementó egy olyan játék, amelyben a korszak híres (és kevésbé híres) repülőgépeivel lehet a kék égen szárnyalni. S hátha a Balatonban pihen még egy-két kiemelhető IL-2-es, ki tudja...

 

Novye Samolety

 

Aki valaha is repült már IL-2-vel, annak a repülési modellt, a grafikát, az irányítást nem kell bemutatni: ezek ebben a részben sem változtak, tehát a Me-109 egyik változatából sem lehet kilátni leszállás közben ugyanúgy, mint ahogy a valóságban sem lehetett satöbbi, satöbbi. Az 1946 egyébként három kiterjesztés egyben: a PE-2, a Sturmoviks over Manchuria és a 46 (eredetileg ezeket külön-külön akarták kiadni, szerencsére meggondolták magukat). Ami újdonság és nagyon fontos, hogy 32 repülőgép jelenik meg a játékban, például az orosz front felett a Petlyakov PE-2 bombázó (amely zuhanóbombázásra is alkalmas volt) hat változata repülhető. Ez egyébként egy igen trükkös masina, ugyanis a célzóberendezés nem a tengerszint feletti magassághoz volt kalibrálva, hanem a mindenkori domborzathoz relatív magasságra. Magyarán az irányzótisztnek igazi fejszámolónak kellett lennie, arról nem is beszélve, hogy fejből kellett ismerni a bombázandó terület terepviszonyait. Mit mondjak, nem egyszerű feladat: ennek ellenére a gép elég sikeres lett a háború vége felé. Egyébként ezt a módszert megtanítja nekünk a program, de készüljünk: mert ember legyen a talpán, aki a zsebszámológépek világában fejben ilyen gyorsan tud reagálni. A játékban feltűnik végre az IL-2 örököse is, az IL-10, amely a háború folyamán már nem játszott akkora szerepet, gyártási mennyisége az ötezret sem érte el. Ennek ellenére a magyar légierő is rendszeresítette 1950-1955 között "Párduc" kódnévvel. Sajnos sem repülőképes, sem egyéb példány nem maradt belőle. Itt viszont ki lehet próbálni, aki elég bátor hozzá. A távol-keleti hadszíntéren olyan gépekbe ülhetünk be, mint a Nakajima Ki-27 Nate, amely a II. világháború keleti hadszínterén csupán mellékszereplő volt (például a Szingapúrt bombázó gépeket kísérte), de repülhetünk a Kawanishi N1K2 George (eredeti nevén Shiden-KAI) és a Mitsubishi J2M5 „Raiden" (Jack) típusokkal is, amelyek a kor legfejlettebb japán vadászgépei voltak. S akkor még említenék néhányat az új típusok közül: BI-6, LaGG-3RD, La-7R, MiG I-250 (MiG-13), Yak-3 VK-107A, Yak-3R, Yak-15, Ta-152C, Do-335V-13, He-162C, He-162D, Me-262HG-II (tudom már, ez valami IQ teszt és folytatni kell a sort! lássuk csak... Jxy-5122s? - mazur).

IL 2 Sturmovik 1946 - 1. kp IL 2 Sturmovik 1946 - 2. kp

Eksperimental'nye samolety

 

Ezzel még nem ér véget a „lényeg", hiszen olyan rakéta- és sugárhajtású gépekkel is repülhetünk, amelyek nem, vagy csak alig jutottak szerephez a háborúban. Ilyen volt például a MiG-9, hiszen prototípusa 1946. április 24-én szállt fel. Érdekessége, hogy RD-20 hajtóműve a német BMW-003 koppintása volt. A gépet 1948-ig gyártották, összes verzióját mintegy 550 példányban. Ugyanígy lehet repülni még a Kurt Tank által tervezett, az Me-262 leváltására létrehozott Focke-Wulf Ta-183 Huckebeinnel, amely a valóságban nem repült. Kurt Tank argentínai száműzetése alatt folytatta a projectet, így született meg Argentinában az FMA IAe 33 Pulqui II, de ez már más történet. S azt hiszem az IL-2 Sturmovik sorozat és a II. világháborús katonai repülés kedvelőinek régi vágya teljesül azzal, hogy végre repülhető lesz az első sugárhajtású felderítő/bombázó, az Arado Ar 234. Ez a gép arról volt híres, hogy még a leggyorsabb szövetséges elfogó-vadászoknak sem volt esélyük ellene: szerencsére ebből a géptípusból legalább egy fennmaradt. Egy Ar 234 B-2, amelyet a szövetségesek Norvégiában foglaltak le és a gyönyörűen konzervált Dornier Do-335 mellett megtekinthető a Stephen Udvar-Hazy Centerben, Washington mellett az Egyesült Államokban. Aki tudja, feltétlen nézze meg a páratlan gyűjteményt.

 

Alternativnaya istoriya

 

Ahogy a játék nevében is látható, ott fityeg az 1946-os évszám. Ez nemcsak azt jelenti, hogy olyan gépekkel száguldozhatunk az égen, amelyek nem is léteztek, vagy csak alacsony példányszámban gyártották őket, hanem a sorozat történelmében elsőként olyan időszakba látogathatunk, amely valójában nem létezett. Az 1946-os alternatív múltba. A kilenc új kampány közül három az alternatív történelemben játszódik. Eszerint 1946-ban még tart a háború: olyan szovjet technológiákhoz férhetünk hozzá, amelyeken rakéta- ÉS sugárhajtóművet is használnak, szubszonikus sebességre képes gépekkel repülhetünk, illetve kábelvezérlésű levegő-levegő rakétákat lőhetünk az ellenségre. Sőt az ellenség technikájához is hozzáférünk: az egyik küldetésben például egy Heinkel He-L-IIIB-2 Lerche (ez egy úgynevezett VTOL, azaz függőlegesen felszálló és leszálló eszköz lett volna) pilótafülkéjébe ülhetünk: Hauptmann Schlammer nem kisebb missziót szeretne végrehajtani, mint az alternatív történelemben még életben levő Hitlert szeretné meggyilkolni. A dologban az a poén, hogy ez az eszköz, a Lerche sosem repült, sőt, csak a design dokumentumai készültek el 1945-re (ezeket Reiniger mérnök készítette Bécsben, egy korábbi „modell", a Wespe alapján). Ebben az időszakban egy ilyen eszköz annyira újnak és forradalminak számított volna, hogy élő embernek fogalma sincs arról, hogy repült volna. Azonban Maddox papa és társai addig simítgatták az eredeti tervrajzokat, meg a különböző technológiákat, míg sikerült repülőképessé tenni egy olyan tervet, amely igazi valójában valószínűleg nem repült volna. Ezért is zseniális ez az IL-2 változat, mert itt végre a fantáziát szabadon lehetett engedni, és a designerek bátran kipróbálhattak olyan ötleteket, amelyek annak idején a tervezőasztalon maradtak. További újdonság, hogy olyan földi célokat is támadhatunk, amelyeket eddig nem (ez már valószínűleg a következő Maddox játéknak a Storm of War-nak köszönhető): bekerültek a sátrak és bunkerek, amelyeket ezentúl támadni lehet. Hurrá!

IL 2 Sturmovik 1946 - 2. kp IL 2 Sturmovik 1946 - 3. kp

Vot i skazochke konets

 

Mit is mondhatnék még? Ez minden idők legjobb IL-2-je. A három kiterjesztés egyesével is megérdemelné az említést, így, összecsomagolva pedig határozottan dicséretes: aki most venné meg a sorozat bármely részét, kapásból erre voksoljon, ugyanis bónuszként még megkapja az IL-2 Forgotten Battles: Ace Expansion-t és a Pacific Fighters-t is. A gépigény egy mai PC-t sem ver a földhöz, így bátran lehet játszani, az interneten pedig nyüzsögnek az online IL-2 játéklehetőségek, amelyek teljesen új játékhelyzeteteket is teremthetnek. Akit a repülőbenzin illata (vagy a virtuális repülőbenziné) valaha is megcsapott, annak az IL-2 Sturmovik 1946 egyenesen kötelező!

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)