Megjelenési dátumot még nem kapott, de a dolgok jelen állása szerint idén ősszel debütál PC-n, PlayStation 5-ön és Xbox Series konzolokon a Dragon Age széria negyedik, Dreadwolf helyett végül The Veilguard címre keresztelt felvonása. A BioWare alkotása először egy, a karakterekre fókuszáló trailerrel mutatta meg magát az Xbox Games Showcase alatt, de a prezentáció módja nem találkozott a rajongótábor elvárásaival, az eredmény pedig szinte minden közösségimédia-felületen ugyanaz: értetlenség, csalódottság.
Ezen a helyzeten kellett volna javítania a mai gameplay bemutatónak, de a legjobb esetben is csak részsikerről beszélhetünk, mivel a szerepjátékokétól jócskán eltávolodó, akciódús játékmenet sok Dragon Age-veteránt elriaszthat.
Aki ennek ellenére is marad, annak bizonyára vannak kérdései, például ilyenek:
- Kell-e állandó netkapcsolat? Nem kell.
- Lesznek-e mikrotranzakciók? Nem lesznek?
- Visszatérnek-e régi karakterek? Igen, de nem mindenki.
- Újra kell-e játszani a korábbi részeket, vagy legalább az Inquisitiont? Nem muszáj?
- Importálhatjuk-e a mentéseinket az Inqusitionből? Nem, de mégis számítani fognak a döntéseink.
Az utóbbit Corinne Busche, a Dragon Age: The Veilguard rendezője részletezte az amerikai IGN-nek. Úgy vélték, hogy mivel már majdnem 10 év eltelt az Inquisition megjelenése óta, nem árthat, ha segítenek a játékosoknak feleleveníteni az emlékeiket, másrészről viszont azt sem akarták, hogy az újoncok úgy érezzék, kimaradtak a fontos döntésekből. Éppen ezért a karaktergenerálás során, a korábbi választásainknak megfelelő, vagy szimplán csak rokonszenves opciókat reprezentáló tarot kártyákból rakhatjuk össze, hogy mi történt a múltban, ezzel is alakítva a világ aktuális helyzetét. Azt, hogy nem lehet importálni a mentéseket a Dragon Age: Originsből, a Dragon Age II-ből, sem pedig a Dragon Age: Inquisitionből, illetve hogy kihagyják a folyamatból a Dragon Age Keepet a technológiák különbözőségével indokolta Busche, valamint azzal, hogy az egészet a kliensen belül akarták tartani.