Hatalmas port kavart, amikor a Microsoft május elején bejelentette, hogy bezárja több stúdióját, köztük a Tango Gameworkst, akiknek a kritikai és kereskedelmi szempontból egyaránt sikeres Hi-Fi Rusht köszönhettük. A történtek következtében a fejlesztők számára hamar egyértelművé vált, hogy az iparon átívelő elbocsátási hullám alól nem jelentenek mentességet a sikeres játékok sem.
Az Xbox lehengerlő nyári játékbemutatója után a PC Gamer az Obsidian Entertainment alapítójával és vezérigazgatójával, Feargus Urquharttal ült le beszélgetni, ahol a korábbi stúdióbezárások is szóba kerültek.
A fejes a leépítésekre reflektálva úgy nyilatkozott:
"Egyszerűen borzalmas. Az Obsidiannál három leépítésen kellett átmennünk [mielőtt a Microsoft felvásárolta volna a stúdiót - a szerk.]. A szüleim halála után ezek voltak a legrosszabb napok, amiket valaha átéltem, szóval nem, ezek egyáltalán nem kellemes dolgok."
Majd a saját helyzetükre vonatkozóan elmondta:
"Mindaz, ami az elmúlt hat hónapban történt az elbocsátásokkal, a Tango, az Arkane és a többi stúdió bezárásával, aggodalommal töltötte el az embereket és megrázta őket. Mi arra fókuszálunk, amin éppen dolgozunk, amiben hiszünk. Nem azt mondom, hogy ők [utalva itt a Tango és az Arkane csapatára - a szerk.] nem hittek abban, amit csináltak, de mi inkább lehajtott fejjel megyünk előre, és kitartunk amellett, hogy nagyszerű játékokon dolgozunk. Rajta vagyunk az Avowedon, dolgozunk az Outer Worlds 2-n. Talán annyira nem meglepő, de még több más dolgon is agyalunk, amit meg szeretnénk csinálni."
Urquhart elmondta, az Obsidian továbbra is jó kapcsolatot ápol a Xboxszal, és bár sajnálja a stúdióbezárásokat, nem aggódik a holnap miatt. Ellenben kitért arra, hogy a felvásárlásuk óta annyi változott, hogy már sokkal több játék verseng a közönség figyelméért, emiatt pedig rájuk is valamivel nagyobb nyomás helyeződik.
Az Obsidian következő nagyszabású RPG-je a Pillars of Eternity világában játszódó Avowed lesz, ami várhatóan november 12-én fog megjelenni. Nemrégiben közel fél órán keresztül meséltek a fejlesztők a közelgő szerepjátékról - ha lemaradtatok róla, itt pótolhatjátok.