Január havának két legfontosabb játékpremierje ugyanarra a hétre esett, ám míg a Square Enix felügyelete alatt formálódott Forspoken sok szempontból rosszabbul szerepelt a vártnál, addig a Dead Space remake fogadtatása jóval kedvezőbben alakult. Az eddig napvilágot látott tesztek alapján (a miénk is érkezik hamarosan) a Motive Studio tisztelettel bánt az alapanyaggal, jó döntés volt az Electronic Arts részéről, hogy a Star Wars: Squadrons fejlesztőire bízta a projektet. Az eredmény pedig optimizmusra ad okot mind a széria jövőjét, mind pedig a Motive készülő Iron Man-jatékát illetően.
Tekintve azonban, hogy a múltban hány meg hány alkalommal okoztak csalódást az AAA kategória 60, 70, sőt újabban már 80 euróért is kínált képviselői, abszolút érthető, ha valaki nem nyomott rá ösztönösen az előrendelés gombra, hanem inkább kivárásra játszott, és hagyta, hogy megmutatkozzanak a megjelenést előkészítő marketingkampány során gondosan palástolt hiányosságok.
Játszható demó híján az ElAnalistaDeBits és a hasonló techcsatornák videói szolgálhatnak hasznos információval a legfrissebb játékok, köztük a Dead Space remake különböző verzióinak teljesítményét illetően. Az persze egy pillanatig sem volt kétséges, hogy kellően erős konfiguráció birtokában a PC-sek örülhetnek a legszebb látványnak, PlayStation 5-ön és Xbox Series X-en 4K felbontás, ray tracing és 30 fps vár magas PC-s beállításoknak megfelelő részletességgel, amennyiben Quality módot választunk, vagy 1440p és 60 fps, ha a performance módot részesítjük előnyben. Utóbbi természetesen ray tracing nélkül értendő. E két konzolos verzió nagyjából identikus, ám ezúttal kivételesen az Xbox Series X nyeri a versenyt, amikor a töltési idő rövidségét hasonlítják össze.
Cseppet sem meglepő módon megint a szerényebb képességű Xbox Series S tulajdonosai húzták a rövidebbet: dinamikus 1440p és 30 fps a legtöbb, amit a fejlesztők ki tudtak hozni a jóárasított konzolból, szigorúan ray tracing nélkül.