Se szeri, se száma azoknak a rajongói projekteknek, amelyek egy-egy játékklasszikus Unreal Engine 5-ös környezetbe történő átültetését tűzik ki célul, vagy esetleg megelégszenek azzal, hogy pusztán koncepcionális szinten mutassák be, milyen előnyei lennének egy motorcserének. Örömmel újrajátszanánk modern köntösben a Grand Theft Auto III-at, a Silent Hillt, vagy a The Simpsons: Hit & Runt, de még a Call of Duty 2-t is.
Utóbbit ugyanaz a TeaserPlay YouTube-csatorna osztotta meg a nyilvánossággal, amelyik korábban UE5-ös remake-ek és folytatások koncepcióival borzolta az idegeinket, és legutóbb a Fallout: New Vegasszal tette ugyanezt.
Mivel az Obsidian Entertainment 2010-ben megjelent, nyitott világú, posztapokaliptikus szerepjátéka ugyanarra a Gamebryo motorra épült, mint előtte a Fallout 3, nincs abban semmi meglepő, hogy a Lumen, Nanite, Screen Space Ray Tracing és Global Illumination Shader technológiákat ötvöző új engine-nek hála sokat javul a látvány, bár a semmiből előugró árnyékokon még lehetne javítani.
Ugyanakkor a végeredmény valahogy sterilebbnek is hat, ezáltal pedig hangulat tekintetében az eredeti változat megeszi reggelire az UE5-ös koncepciót. Érdemes megjegyezni, hogy bár hivatalosan csak annyit erősítettek meg a franchise jövőjével kapcsolatban, hogy a The Elder Scrolls VI után elkezdődik a Fallout 5 fejlesztése, rendszeresen elődugja fejét a radioaktív pusztaság homokjából az a pletyka, mely szerint a korábbi epizódok remaster vagy remake formájában megújulnak. Ha ennek van valóságalapja, akkor egy motorcsere esetén valószínűleg előbb jönne szóba a Starfield kedvéért fejlesztett Creation Engine 2, mint az Unreal Engine 5.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.