Se szeri, se száma az Unreal Engine 5-be ültetett rajongói remake-eknek. A hivatásos és amatőr körökben is egyre népszerűbb motornak hála egy sor ismert és nem utolsósorban kedvelt játékot megcsodálhattunk a sajátjánál jóval mutatósabb köntösbe öltöztetve. A Mortal Kombat Trilogy, a The Elder Scrolls V: Skyrim és a BioShock csupán a jéghegy csúcsa.
Közéjük iratkozott fel Leo Torres alkotása, amely szintén az Epic Games motorját használja arra, hogy olyan látványt kölcsönözzön a Dragon Age: Inquisition számára, amit legfeljebb számos mod telepítésével csiholhatunk ki a Frostbite 3-mal létrehozott játékból.
Torres körülbelül fél éve dolgozik a projektjén, a YouTube-csatornáján több korábbi, a témához kapcsolódó videóját is meg lehet tekinteni. A legújabbon az Inquisition egyik, még ma is látványosnak számító helyszíne, az Exalted Plains régióban található Crow Fens elevenedik meg.
Mellesleg idén novemberben ünnepli nyolcadik szülinapját a BioWare szerepjátéka, amely annak idején számos díjat elnyert, köztük a GameStar Awards szobrocskáját is a ti szavazataitoknak köszönhetően. Magyarán ezt a monumentális RPG-t tekinthetjük a kanadai stúdió utolsó kritikai és közönségsikerének, mert az utána érkezett Mass Effect Andromeda alulmúlta a várakozásokat, az Anthem pedig akkorát bukott, hogy kis híján magával rántotta az egész bagázst.
Már javában készül a Dragon Age negyedik része, amit a BioWare új vezetése arra szeretne használni a Mass Effect ugyancsak fejlesztés alatt álló folytatásával egyetemben, hogy visszaszerezze a játékosok eltékozolt bizalmát. A kettő között azonban lesz egy komoly különbség: míg a sci-fi kalandot már az új generációs Unreal motor fogja hajtani, addig a jóval előrehaladottabb készültségi állapotban lévő fantasy megmaradt a Frostbite-nál. Reméljük, ebből nem származik baja.