Nem kicsit játszott a nosztalgia húrjain a Gears of War: E-Day legelső előzetese, ami nemcsak Marcus Fenixszel és Dom Santiagóval, hanem egy rövid zongoradallam erejéig még a legelső játék ikonikus trailere alatt felcsendülő Mad World című számmal is megmelengette a veteránok szívét. Az Unreal Engine 5-tel készülő rész csodás kinézetére a fejlesztő The Coalition a garancia, most pedig egy olyan csapat csatlakozott a fejlesztéshez, aminek lényegében a DNS-ébe van kódolva a Gears of War.
A People Can Fly saját weblapján jelentette be, hogy társfejlesztőként csatlakoznak az a projekthez. A 2000-es évek elején csődközelbe jutott lengyel csapatot az Epic Games mentette meg, akik felkérték őket, hogy segítsenek nekik az akkor megjelenés előtt álló első Gears of War fejlesztésében. A stúdió az első trilógia minden játékán dolgozott, mielőtt a Gears of War: Judgementtel önálóan is fejleszthettek egy epizódot.
"Kiváltság és egyben izgalmas lehetőség is, hogy az együttműködés keretében újra visszatérhetünk ahhoz az intenzív, zsigeri akcióhoz és gazdag történetmeséléshez, amit a rajongók annyira megszerettek. Mély hálával tartozunk a partnereink bizalmáért és támogatásáért ezen az utazáson."
- nyilatkozta a People Can Fly vezérigazgatója, Sebastian Wojciechowski. A The Coalition részéről a stúdió feje, Mike Crump annyit tett hozzá a bejelentéshez, hogy " A Gears of War: E-Day nem csak a következő nagy játékunk; visszatérés ez azokhoz a gyökerekhez, ami a szériát különlegessé és autentikussá teszi." Ezután kitért arra, hogy keresve sem találhattak volna jobb partnert a fejlesztésre, mint azt a stúdiót, ami ilyen szorosan kötődik a franchise-hoz.
A nyilatkozatban azt is megemlítik, hogy egyelőre nem oszthatnak meg többet a játékról, de amin dolgoznak, reményeik szerint minden elváráson túltesz majd.