Lassan öt éve már annak, hogy a The Astronauts csapata leleplezte a Witchfire-t, de még mindig nincs olyan állapotban, hogy a közönség rátehesse a kezét. Azonban ha minden úgy alakul, ahogy azt a lengyel fejlesztők elképzelik, akkor 2022 utolsó negyedévében már rá is vethetjük magunkat a roguelite elemekkel feldobott dark fantasy shooterre. Igaz, egyelőre csak korai hozzáférésben.
Hogy ez a periódus meddig tart majd, azt még nem hozták a tudomásunkra, és arról sem nyilatkozott a The Astronauts, hogy bármely más platformon tiszteletét teszi-e a Witchfire a későbbiekben, vagy PC-exkluzív marad mindörökre.
Arra viszont kétségtelenül alkalmas lehet a korai hozzáféréses debüt, hogy a csapat a játékosok visszajelzései alapján akár teljesen átdolgozza azokat a mechanikákat, amelyek megkülönböztetik alkotásukat a sztenderd FPS-ektől. Ilyen például a menedék, amely az egyetlen biztonságos hely a világban, itt mennyiségi korlátozás nélkül tárolhatjuk felszerelésünket, de nem vihetünk magunkkal mindent, amikor kitesszük a lábunkat az ajtón.
A fegyverek eredetileg randomizáltak lettek volna, de ehelyett manuálisan megtervezett, egyedi fejlesztési lehetőségeket kínáló gyilokszerszámokat kapunk. A mágiarendszer elemi alapokon nyugszik (tűz, víz, föld, elektromosság) és a fejlesztési opciók is adottak. Nem állíthatunk a nehézség fokozatán, a fejlesztők szándékosan úgy tervezték meg, hogy komoly kihívást nyújtson a Witchfire a legrutinosabb játékosoknak is.
A látványról a fotogrammetriával megtámogatott Unreal Engine 4 gondoskodik, a The Astronauts megvizsgálja annak a lehetőségét, hogy DLSS- és ray tracing-támogatással ruházza fel, ugyanakkor nem tervezi az átállást Unreal Engine 5-re. Épp úgy, ahogy nem szerepel semmiféle többjátékos mód (kooperatív vagy kompetitív) a listájukon, a Witchfire szigorúan egyjátékos élmény lesz, mentes mindenféle NFT-től, és internetkapcsolatot sem fog igényelni.