Nem először, és minden bizonnyal nem utoljára szembesülünk azzal, hogy a teljes játékipart otthoni munkavégzésre kényszerítő koronavírus idén erőteljesebben érezteti hatását. Azokat a fejlesztéseket ugyanis, amelyek már csak hónapokra voltak attól, hogy révbe érve aranylemezre kerüljenek, kevésbé hátrányosan érintették a megváltozott körülmények. Továbbá arról sem szabad megfeledkeznünk hogy egy néhány fős indie, vagy több tucat alkalmazottat foglalkoztató, AA kategóriában alkotó stúdió munkáját egyszerűbb távolról koordinálni, mint fejlesztők százait úgy kezelni, hogy közülük sokan másik városban, mások országban, vagy akár másik kontinensen tartózkodnak már vagy egy éve.
Éppen ezért nem okozott igazából túl nagy meglepetést a Santa Monica Studio hivatalos Twitter-fiókja által közölt poszt, amely garantáltan el fog szomorítani mindenkit, aki abban bízott, hogy még az év vége előtt fejest ugorhat a God of War folytatásába.
Ebben a fejlesztők kifejezik hálájukat a rajongóknak, akik elárasztották őket szeretetükkel, mióta megszellőztették, hogy 2021-ben jön a Ragnarök, azaz Kratos és Atreus emlékezetes utazásának második szakasza. Igyekeznek mindenkit megnyugtatni, hogy a céljuk továbbra is csúcsminőségű játék leszállítása, de egyúttal gondoskodni akarnak a partnerek, valamint a munkatársak és családtagjaik biztonságáról is. Emiatt hozták meg azt a döntést, hogy 2022-re halasztják a következő God of War premierjét, amelyből végül PlayStation 4-es kiadás is készül.
— Santa Monica Studio Is Hiring (@SonySantaMonica) June 2, 2021