Egy sor érdekes megoldással igyekszik feldobni a szeptember első napján érkező Crusader Kings 3 játékmenetét a Paradox Interactive, köztük olyanokkal, amelyekre inkább számít az ember egy szerepjátékban, mint a grand strategy műfaj valamely képviselőjében. Egyrészt már a kezdet kezdetén választhatunk pár egyedi jellemvonást a koronás fő számára, másrészt pedig az idő előrehaladtával nemcsak azt nézhetjük végig, amint valós időben megöregszik, hanem újabb képességeket is megtaníthatunk neki.
Szüksége is lesz mindre, hiszen bármeddig is tart uralkodása, előbb-utóbb döntéseket kell hoznia, némelyik nem bír különösebb jelentőséggel, de van olyan is, amelyik azonnal érezteti hatását, míg a legfontosabbakra hosszú távú célként érdemes tekinteni. És hogy ne csak a mi fejünk fájjon, amikor választás elő kerül avatárunk, bevezették a fejlesztők a három fokozatban mért stressz-szintet. Minden olyan helyzet, amely nincs a kedvére, de muszáj vele valamit kezdenie, közelebb löki őt ahhoz, hogy idegösszeomlást kapjon.
A legutóbbi fejlesztői naplóban - amit láthatóan otthoni körülmények között rögzítettek - szó esik még a zenéről és a környezeti zajokról, valamint a szkriptelt eseményekről, amelyekkel könnyedén eljátszhatnak majd a modderek.