A Beamdog még 2014-ben az Icewind Dale Enhanced Edition megjelenése után azt nyilatkozta, hogy a második részt újrakeverni egy rémálom lenne. Nagyon durva kihívás volna felújítani az egészet, de ettől függetlenül komolyan nekiállhattak a projektnek. A gond csak az, hogy nem tudnak haladni, mert nem találják sehol az eredeti forráskódot.
"Átkutattuk a számunkra hozzáférhető összes archívumot, még azokat az adatokat is, amiket a Wizards of the Coast megkapott az Ataritól, de semmi. Nincs köztük az Icewind Dale 2 forráskódja. Még az obsidianos barátainkat is felkerestük, akik annak idején dolgoztak az Icewind Dale 2-n, és nekik sincs meg semmi belőle. Meg kellett állnunk a projekttel, és nem tudunk haladni, amíg nem találjuk meg."
A Beamdog társalapítója nem túl magabiztos azzal kapcsolatban, hogy valaha megtalálják már a szükséges adatokat. Az első résznél, a Baldur's Gate epizódoknál, és a Planescape: Tormentnél ez sokkal egyszerűbb volt, mivel a forrást le tudták kérni közvetlenül a BioWare archívumából. Az IWD2-nél viszont több kéz is belenyúlt a mézes bödönbe, és most nem tudja senki, hogy hol volt utoljára.
"Az Icewind Dale 2-t az Interplay csinálta az Infinity Engine egy átalakított verziójával. Fogták azt a változatot, amivel az első részt készítették, és onnan indultak. Valahol fejlesztés közben a Dungeons and Dragons jogok az Atarinál kötöttek ki, onnan meg visszakerült a Wizards of the Coasthoz."
Ahogy passzolták innen-oda, úgy valahol menet közben elveszett az egész. Anélkül pedig gyakorlatilag az egész projekt kidöglött. Túl nagy meló lenne visszafejteni a játék adatait a legutóbbi verzióból, így inkább új projektek felé néznek. Ha valamilyen csoda folytán előkerülne minden, akkor visszatérnének az IWD2 felújításához, de addig ne is számítsunk rá.