Majdnem olyan rögös utat járt be az I Am Alive, mint amilyen nehéz lehet egy pusztító földrengés után újrakezdeni az életet.
A fejlesztést még a párizsi Darkworks kezdte el, majd egyéb kötelezettségekre hivatkozva másfél-két év után lepasszolta. Az Ubisoft ezt követően sanghaji stúdiójának adta át a projektet, ami az évek során újabb és újabb halasztásnak esett áldozatul. Végül már azon se lepődtünk volna meg, ha egy napon a törléséről szóló hírre ébredünk.
Időközben a játék is átalakult némileg, nem csupán a főhős kinézete. Bizonyos fokig árulkodó lehet, hogy dobozos formában nem láthatjuk, hanem kénytelenek leszünk digitális disztribúció révén beszerezni a téli hónapok folyamán. Ilyen lehet az Xbox LIVE, és a PlayStation Network.
A földrengés sújtotta Chicago romjai helyett például Haventon városkájában bóklászik majd a főhős felesége és lánya után kutatva egy évvel az ún. "Esemény" bekövetkezte után. A civilizáció tartóoszlopai kidőltek, az emberek néhány kivételtől eltekintve képtelenek az összefogásra, akár egy csepp vízért is elvágnák a másik torkát.
Na de hol marad a Steam, a Direct2Drive, az Origin és a többi? - kérdezheti jogosan az olvasó. Az, hogy néhány nappal ezelőtt az ESRB (korhatár besorolást végző szervezet az Államokban) listázásában még a PC is szerepelt támogatott platformként, semmit sem jelent. Az Ubisoft megerősítette, hogy az I Am Alive él, jön, még a télen megjelenik Xbox LIVE-ra és PSN-re, de PC-re nem.
A lehetséges okokat boncolgassa, a következtetéseket pedig vonja le mindenki maga.