Tegnap megtudtuk, hogy az iparág talán legcsinosabb producerének semmi köze az I Am Alive munkálataihoz, ami az igazat megvallva teljesen érdektelen. Elvégre nem Jade Raymond miatt lett az Assassin's Creed jó, vagy éppenséggel rossz (nézőpont kérdése).
A korábban horrorban utazó Darkworks (Alone in the Dark 4: The New Nightmare, Cold Fear) most sem téblábol teljesen ismeretlen területen. Maradtak a jól bevált műfaj korlátai között, ám kissé megváltoztatták a játékszabályokat, éppen annyira, hogy kitűnjenek a lassan unalmassá váló zombis, szörnyes, idegen lényes klisétengerből.
Új játékuk a Holnap után, a Legenda vagyok, az Armageddon és a Világok harca című filmekből merítve ihletet, a szociális káoszra, a társadalom összeomlására helyezi a hangsúlyt.
Chicago városát egy minden korábbinál nagyobb földrengés rázza meg, s a túlélők fokozatosan levetkőzik magukról a tanult viselkedési normákat, ahogy az életben maradás válik elsődleges céljukká. Az élelem, s a víz oly értékessé válik, hogy azért még ölni is képesek.
Ebbe a káoszba csöppen Adam Collins, aki barátnőjét keresi a romok között. Miközben Alice után kutat, a páni félelemtől eszüket vesztett embertársain kell keresztülverekednie magát, ráadásul pedig egy rejtélyes kormányszervezet is felbukkan (ezt a szálat talán kihagyhatták volna).
Alexis Goddard producer szerint olyan túlélő horrorra számítsunk, amiben a régi beidegződések kevéssé lesznek hatékonyak. Fegyvert és lőszert csak elvétve találunk, helyettük az életben maradáshoz nélkülözhetetlen tárgyakat (mint a vizes palack a trailerben) kell kreatív módon használnunk.
Mindenképpen szórakoztató újításnak számít, hogy egy töltetlen lőfegyverrel a frászt hozhatjuk embertársainkra, elvégre honnan tudnák, hogy nincs benne skuló?
First person nézetből bámulva járhatjuk majd be a romokban heverő metropoliszt, s mivel egy földrengést utórengések is követnek, ráadásul az egymásra csúszott, omlott, zuhant törmelékdarabok sem állnak feltétlenül stabilan, a környezet számtalan veszélyt tartogat majd.